Tüyap Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, iki yıla kadar Tüyap adıyla yurtdışında da fuar düzenlemeye hazırlandıklarını söyledi.
Dünyafuarcılık literatürüne "lokal fuarcılık" kavramını yerleştiren Türkiye bu alanda ki ilerleyişini sürdürüyor. Özellikle son 15 yılda büyük atılım yapan Türk fuarcılık sektörü bulunduğu coğrafyanın bir numaralı fuar merkezi oldu. Tüyap Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, Türkiye'nin Balkanlar, Rusya, Kafkaslar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'yı içerisine alan bölgenin en önemli ekonomik gücü olduğunu söyleyerek ülkenin bu özelliğini iyi kullandığını söyledi. Ünal, fuarcılık ve gelecek ile ilgili olarak sorularımızı yanıtladı:
* Türkiye fuarcılığı hangi noktada? Örneğin son 10 yılda ne kadar yol alındı? SSCB'nin yıkılmasıyla birlikte Türk Fuarcılığı için yeni bir dönem başladı. Türkiye, merkezinde bulunduğu ve toplam 650 milyon insanın yaşadığı bir bölgenin fuar merkezi haline geldi. Dünyanın önde gelen fuarlarını yapıyoruz.
* Bu bölgede rakibiniz var mı? Bu bölgede fuar merkezi olmak isteyen üç ülke var: Rusya (Moskova), Birleşik Arap Emirlikleri (Dubai) ve Türkiye (İstanbul). Rakiplerimizin altyapı, ulaşım ve hukuki konularında zaafları olduğu için İstanbul bu bölgenin tartışılmaz fuar merkezi haline geldi.
* İstanbul'un rakiplerine göre avantajları tam olarak nedir? İstanbul her yere yakın. İki saatlik uçuş mesafesinde ister Avrupa ister Ortadoğu ister Afrika her yere gidebilirsiniz. Dünyanın en büyük şirketlerinin merkezleri burada var. İstanbul dünyanın en tanınan kentlerinden biri. Ayrıca çok büyük bir turizm potansiyeli var. Fuar için gelenler yalnızca iş ile ilgilemiyor. Arada bir çıkıp dolaşmak, güzel yerler görmek istiyor. Bunların hepsi İstanbul'da var.
* Tüyap'ın sektör içerisindeki durumu nedir? 1979 yılından beri bu alandayız. Yılda 80 fuar düzenliyoruz. Etkinliklerimize 60 ülkeden 12 bin şirket katılıyor. 60 bin metre kare fuar alanımız var. 400 çalışanımızla güvenle ilerliyoruz.
* Tüyap olarak hedefiniz nedir? Bölgesel gücümüzü artık sınır ötesine taşımayı planlıyoruz. Almanya, Tayvan, İran, Rusya ve Suriye gibi bir çok ülkede ofis ve temsilciliklerimiz var. İki seneye kadar yurt dışında da kendi markamızla büyük ölçekli fuar çalışmalarına başlayacağız.
* Fuarcılık Türkiye'ye ne kazandırır? Fuar işi yalnızca yapıldığı yerle sınırlı kalmaz. Fuar alanının tasarımı yapılır, marangozlar, elektrikçiler çalışır, gıda ve otelcilik sektörleri her zamankinden daha fazla iş yapar. Taksiler bile fuar dönemlerinde 5 kat daha fazla iş yapar. Kısacası fuar yapıldığı bölgenin ekonomisine bir anda 10-15 kat zenginlik getirir.
* 25-27 Ağustos'ta yapılacak Tüyap 6. Hazır Giyim Fuarı'nın hazırlıkları ne durumda? Yalnız profesyonellere açık olacak fuara bu yıl toplam 500 katılımcı şirket bekliyoruz. Bunlardan 80'i yabancı olacak. Toplam 10 salonda 26 bin ziyaretçiyi ağırlamayı planlıyoruz. Ayrıca 50 yabancı ülkeye mensup basın mensubu da burada olacak. Fuar aynı zamanda çok önemli bir tanıtım platformu olacak.