Almanya merkezli elektronik perakendecisi EP, Türkiye'deki ilk mağazasını eylülde açıyor. EP'nin başında Teknosa Genel Müdürü Mustafa Altındağ var.
Merkezi Düsseldorf'da bulunan Avrupa'nın önde gelen mağazalar zinciri Electronic-Partner (EP), Türkiye pazarına giriyor. Avrupa'nın 13 ülkesinde 1500-2500 metrekare büyüklükteki 100 mağazası ve 5 bin bayi noktası ile 5.7 milyar Euro'luk ciroya sahip olan EP, ilk mağazasını Şişli'de yapımı süren Cevahir Alışveriş Merkezi'nde açacak. Yerel ortak olmadan Türkiye pazarına giren EP, Teknosa'nın 5 yıllık genel müdürü Mustafa Altındağ'ı transfer etti. Mustafa Altındağ, Türkiye'de beyaz eşya da dahil elektrik-elektronik ve IT pazarının 3.5 milyar dolarlık bir büyüklüğü olduğunu hesaplıyor ve iyi bir oyuncunun bu pazardan yüzde 5-10 pay alması gerektiğini belirterek hedeflerini de açıklıyor. Avrupa'da bu ürünlerde en başarılı formatın 2 bin metrekare ve üzeri büyüklükteki mağazacılık olduğunu söyleyen Altındağ, "Biz Türkiye'ye yenilikler getireceğiz. Beyaz eşyada ilk defa bu kadar geniş bir ürün yelpazesi olacak. Küçük mutfak aletlerinde de öyle. Bunlar dışında elektroniğin ve aksesuarların geniş olarak sergilendiği bir mağaza konsepti yaratacağız" diyor.
YILDA % 5-10 BÜYÜME Nüfusun genç olması ve Türkiye'de teknolojiye olan merakın da etkisiyle pazarın önümüzdeki dönemde yıllık ortalama yüzde 5-10 büyümesi bekkleniyor. Altındağ, "Teknoloji bir imajdır. O yüzden Türkiye gibi bir ülkede teknolojinin çok büyük önemi var. Yeni teknolojiyi takip eden bir kitle var. Türkiye'de yeni teknoloji Avrupa'dan daha fazla kullanılacaktır" düşüncesinde. Mustafa Altındağ'a göre herkesin "tüm icatların bittiğini" düşündüğü beyaz eşyada yaratıcılık asıl şimdi başlıyor. Beyaz eşyalar da teknoloji dünyasına entegre olacak. Altındağ, "İnanılmaz bir yeni teknoloji üzerimize geliyor. Herkesin buna hazır olması gerek. Teknoloji herkese aittir, biz halkın her kesiminden merakı olanların alışveriş yapacağı mekanlar yaratmak istiyoruz" diyor. Mustafa Altındağ, "Bir ürünü talep etmek için tanımak gerek, bunu nasıl sağlayacaksınız" sorusuna şu karşılığı veriyor: "Tüketicinin teknoloji konusunda çok daha fazla danışmanlığa ihtiyacı var. Bugün 50 çeşitten fazla LCD Plazma varsa piyasada, hangisinin kendisine uygun olduğuna karar verebilmek çok güç. İşte orada teknolojik ürün danışmanlarının önemi ortaya çıkacak. Ve biz de bu konuda çok iyi konumda olacağız. Ürünü anlamadan almak yapılabilecek en büyük hata. Biz bu konuda Türkiye'de edindiğimiz yerel bilgi ile EP'nin Avrupa'daki deneyimini birleştireceğiz.
TOPLAM 20 MAĞAZA Kısa vadede 10, onu takip eden süreçte de 20 mağaza hedefleyen Mustafa Altındağ, eğitici yazılımlar konusunda Türkiye'deki eksiği kapatmaya yönelik projeler de hazırlamak istiyor. Altındağ, "Herkes bilgisayar alıp sonra oyun oynuyor. Eğitici yazılımlara satışta destek vermek gerek. Biz bu tarz değişik açılımları bu mağazada yapacağız. Her şeye sadece ticaret gözüyle bakamayız. Bugün kalkınmamızı teknoloji üzerine oturtamazsak, uzak ülkelerdeki ucuz işgücü rekabetiyle de başedemeyiz. Bugün Hindistan'da yüzlerce bilim merkezi mevcut. Bunun sayesinde dünyada lider olma yolundalar" diyor.