Avrupa'nın lider tur operatörü TUI tarafından satın alınan Magic Life'ın yeni CEO'su Karsten Türkiye'de yeni tatil köyleri için yer aradıklarını, 2-3 yıl içinde 3 tesis daha açacaklarını söyledi.
Turizm sektörünün son yıllarda büyük başarı yakalayan markalarından biri Magic Life. Düne kadar Cem Kınay ve Oğuz Serim adındaki girişimci işadamlarına ait 'her şey dahil' sistemiyle çalışan tatil köyü zinciriydi. Dünyanın dev tur operatörlerinden Alman TUI, Magic Life'ı 2004'ün Kasım ayında satın aldı. 12 milyar Euro cirosuyla Avrupa'nın pazar lideri olan TUI'nin Magic Life'ı satın alması demek, Avusturya'da pazar lideri olan Magic Life'ın başta Almanya olmak üzere Avrupa'nın diğer ülkelerine de açılması demekti. Ne de olsa TUI'nin müşteri sayısı 18 milyona ulaşmıştı. 28 ülkede 285 tesisi ve 163 bin yatağı bulunan Alman tur operatörüne bağlı toplam 3 bin 500 seyahat acentası ve 100 de uçak bulunuyordu. TUI, Türkiye, Yunanistan, Tunus, Bulgaristan, İspanya ve Mısır'da 19 kulübü, 1 yatı, 1 Nil teknesi, 7 bin 200 odası ve 20 bin yatak kapasitesi ve bin çalışanı olan Magic Life'a, Kasım 2004'te Alman Dr. Andreas Karsten'ı CEO olarak atadı. Misafir Odası söyleşisi için iki günlüğüne geldiği İstanbul'da buluştuğumuz Karsten, kulüplerinde yılda yaklaşık 300 bin turist ağırladıklarını söyledi ve hedeflerinin ilk başta Almanya ve İngiltere pazarında büyümek olduğunu vurguladı. Bu arada bu söyleşiyi hazırlarken Mısır'dan acı haber geldi. Magic Life'ın da aynı bölgede tesisleri bulunuyor. Magic Life Türkiye Genel Müdürü Başak Erel'e ulaşıp durumu sordum. Neyse ki terör olayından Magic Life misafirleri etkilenmemişti. TUI ayrıca dönmek isteyen misafirlere ulaşım konusunda da yardımcı olacaktı.
* TUI için Magic Life'ın öneminden söz eder misiniz? TUI'nin 28 ülkede 285 tesisi ve 163 bin yatağı var. Üst sınıfta dar bir müşteri grubuna hitap eden ve hızlı büyüme beklentisi olmayan Robinson gibi bir markası var ki örneğin Almanya'da kendi sınıfındaki pazar payı yüzde 50'lere ulaşmış durumda. Bu pazarda büyüme söz konusu değil. Magic Life'ın ise felsefesi çok daha farklı. Konumlandırılması da öyle. Bizim konseptimiz daha çok eğlendirmeye dönük bir konsept. Ve önümüzdeki 5-10 yıl içinde TUI bu pazardaki payını çok daha fazla artırmak istiyor. TUI'nin Türkiye'de sahip olduğu tatil köyleri çok güçlü. TUI bu ülkeye gerçekten çok yatırım yaptı. Çünkü ülkenin potansiyeline inanıyor.
* Bu tatil köylerinin en büyük iddiası nedir? Bana sorarsanız ki aslında sürekli vurguladığımız da budur. Magic Life'ta gerçekten çok profesyonel yönetilen bir eğlence ve gösteri dünyası var. Burada sözünü ettiğimiz öyle kulüp animasyonları filan değil. Bizim hiçbir ilgimiz yok. Takip edenler bilir, son derece profesyonel tiyatro oyuncuları ve dansçılar bir yıl içinde bütün kulüplerimizi dolaşıyor. Ciddi şovlardan söz ediyorum yani. Düşünün her yıl 2 bin dansçı kulüplerimizde aralıklı olarak performans yapıyor. Buraya tatile gelen misafirlerimiz sadece deniz ve kumun keyfini çıkarmıyor. Aynı zamanda müthiş tiyatrolar ve dans izleme şansına da kavuşuyor. Magic Life'ta spor da çok nitelikli yapılıyor. Yani bir müşterimiz, tatili sırasında yelken yapmayı, dalmayı, tenis oynamayı öğrenip gidebiliyor. Biz bu konularda çok iddialıyız.
HEDEF İNGİLİZ TURİST * Magic Life Avusturya merkezli bir grup ve dolayısıyla bu ülkede tanınırlığının çok fazla olduğunu duyuyoruz. Avusturya pazarındaki payı hakkında bilgi verir misiniz? Avusturya'da çok güçlüyüz, yüzde 17'lik pazar payıyla turizm sektörünün lideri durumunda. Magic Life misafirlerinin yüzde 45'ini Avusturyalılar oluşturuyor.
* Hiç olmayıp da girmek istediğiniz bir pazar var mı? Evet var ve projemiz de var. Bizim şu anda hiç İngiliz misafirimiz yok. Bu nedenle İngiltere'de pazarlama çalışmalarına başlıyoruz. Zor bir pazardır orası. Ama bizim kalitemiz onları kucaklayacak standartlara sahip. Tek sorun onların bunu bilmemesi. Biz şimdi Magic Life'ı tanıtmaya başlayacağız.
* İngiliz turistler iyi para harcar mı? Çok iyi para harcayan bir kitle var ki biz zaten onları hedefliyoruz. Yoksaki asla kulüplerimizde çok fazla İngiliz turist istemeyiz. Çeşitli sorunlar çıkabilir çünkü...
* Ne gibi sorunlar?.. Bu bir sır değil. Bazı milletler bazı milletlerle bir araya geldiğinde, davranış sorunları vs. çıkabilir. O yüzden dozu çok önemli. Örneğin kesinlikle İngiliz futbol fanatiklerini hedeflemiyoruz.
* Mısır'da yeni bir projeniz vardı. Kulübünüz ne zaman açılacak? Mısır'daki ikinci kulübümüz olacak. Önümüzdeki yıl açılışını yapacağız. Gerçekten küçük bir cennet yaratıyoruz orada.
* Türkiye'de yeni tatil köyleri açacak mısınız? Evet açacağız. Şu anda yeni birkaç tatil köyü için yer arıyoruz. 2-3 yıl için 2-3 tesis açağız.