Reklam Kurulu, Avea'nın üç ayrı reklamına 224 bin 875 YTL para ve reklamın durdurulması cezası verdi.
Reklam Kurulu, Avea'ya ceza yağdırdı. Kurul, Avea'nın "Bas Konuş", "Blackberry", "Bilmece gibi tarifeler" ve "Şimdi operatörünü değiştirmek çok kolay" reklamları ile Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un "Reklam veren, ticari reklam veya ilanda yer alan somut iddiaları ispatla yükümlüdür" hükmüne aykırı hareket ettiğine karar verdi. Reklam Kurulu, Avea'nın "Bas Konuş" ve "Blackberry" servisine ilişkin reklamlarda "Türkiye'de ilk" ifadesinin kullanıldığını açıkladı. Ancak, "Bas Konuş" hizmetinin daha önce başka bir kuruluş tarafından hizmete sunulduğu, "Blackberry" hizmetinin ise reklamın yayın tarihinde yerine getirilmediği halde yerine getirilmekte olduğu izleniminin verildiği belirtildi. Kurul, iki reklamı veren kuruluş olan Avea'ya 44 bin 975 YTL idari para cezası ve reklamı durdurma cezası verdi.
OPERATÖRÜ DEĞİŞTİRMEK ZOR Reklam Kurulu, Avea'nın "Bilmece gibi tarifeler" başlıklı reklamında kendi tarife paketlerinde gece-gündüz ayrımı olmadığı mesajı verilmesine rağmen, yapılan inceleme sonucunda gece-gündüz ayrımı da dahil olmak üzere saat ve operatör farklılıklarının bulunduğunu açıkladı. Kurul daha önce "Bas Konuş" ve "Blackberry" reklamları ile ceza aldığı ve aynı fiili iki kez işlediği için cezasını katlayarak 89 bin 950 YTL'ye çıkardı. Avea'ya "Şimdi operatörünü değiştirmek çok kolay" reklamları ile tüketiciyi yanılttığı aslında uygulamanın sınırlı olduğu gerekçesi ile de 89 bin 950 YTL ceza verdi ceza verildi.