Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, hacker adı verilen şifre kırıcıların saldırıları sonucu internet bankacılığı dolandırıcılığına maruz kalan üyelerinin bazı bankalar tarafından mağdur edildiğini bildirdi.
Aygün, yaptığı açıklamada, sanal dolandırıcıların internet hesaplarının şifrelerini kırdığını, hesapların içini boşalttığını kaydetti. Sinan Aygün, son günlerde artan ve bankaların müşterinin hatasından kaynaklanmayan internet bankacılığı üzerinden dolandırıcılık olaylarında, ''sizin hatanız'' denilerek, üyelerinin ortada bırakıldığını belirtti. ATO Başkanı Aygün, ''Bankalar, internet bankacılığı güvenliklerini artırmalılar. Artırmıyorlarsa üyelerimin zararını tazmin etsinler'' dedi.
Hızlı ve kesintisiz, üstelik bankaya gitmeden internet üzerinden kolay bankacılık hizmetlerinden faydalanmak isteyen tüketicilerin son günlerde sanal hırsızlarla başının dertte olduğunu kaydeden Aygün, konuya ilişkin üyelerinden çok sayıda şikayet aldıklarını dile getirerek şöyle dedi:
''En son internet üzerinden hizmet alan bir üyemizin internet hesabının içini boşalttılar. Hacker ya da şifre kırıcı olarak tabir edilen sanal soyguncular, hesapta bulunan 40 milyarı aşan bir rakamı, aynı bankanın Nizip şubesindeki iki hesaba naklettiler.
Bu olayda üyemizin şifresinin güvenliğini tehlikeye atacak hiçbir ihmali bulunmadığı gibi, ilgili bankanın güvenlik çemberi de bilgisayarında yüklü bulunuyordu. Buna rağmen müşterinin şifresi hacker'lar tarafından ele geçirildi. Hesabı hortumlandı.
Üyemiz her türlü hukuki yolu deneyerek dolandırıcılar hakkında yasal takipte bulundu. Zararın tazmini için de bankasına başvurdu. Sonuç olarak burada üyemizin hiçbir güvenlik ihmali bulunmadığından uğradığı zarar banka tarafından ödenmesi gerekirdi. Ancak üyemize (gidin hukuki yollara başvurun) denildi. Şimdi bunun sorumlusu kim? Tüketicinin ne kabahati var.''
SİGORTA YAPILMALI
Tüketicilerin internet bankacılığı hesaplarının sigortalanması için mevzuatın yeterli olduğunu dile getiren Aygün, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü mavzuatına göre bankaların istedikleri takdirde internet bankacılığı sistemlerini sigortalattıklarını bildirdi.
Aygün, sistemdeki bütün bankalar yararlandığı halde, hesabı hackerlanan üyenin bankasının bu sigorta sisteminden yararlanmadığına,bu şekilde tüketiciyi mağdur ettiğine dikkat çekti.
OLTA SALDIRILARI
Son günlerde çeşitli banka ve finans kurumları tarafından gönderilmiş gibi görünen, acil ve çok önemli konular içeriyormuş gibi duran sahte e-postaların internette yayılmakta olduğunu kaydeden Aygün, bu e-postalarda verilen linkler aracılığı ile banka müşterilerinden, kart bilgileri, kart şifreleri, internet şubesi şifreleri ve kişisel bilgileri istendiğine dikkat çekti.
Bu eylemin açık bir dolandırıcılık girişimi olduğunun altını çizen Aygün, şöyle devam etti: ''Kesinlikle bu tür e-postalara yanıt vermeyin veya istenen bilgileri girmeyin. Bankalar, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamaktadır, müşterilerin gizli kişisel bilgilerini istememektedir. Olta saldırısından şüphelendiğiniz bir e-postaya cevap verdiyseniz derhal kart ve internet şubesi şifrelerinizi değiştiriniz.Bankanızın çağrı merkezini arayarak konu hakkında bilgi veriniz.''