|
|
|
|
Venedik'te bilimi sorguluyoruz
Venedik Bienali'nde Türkiye'yi temsil eden Hüseyin Çağlayan'ın eseri büyük ilgi gördü.
Dünyadaki en önemli sanat etkinliklerinden biri olarak kabul edilen ve bu yıl 51'incisi düzenlenen Venedik Bienali, yine binlerce sanat meraklısını İtalya'nın 60 bin nüfuslu kentine topladı. Kanalları, gondolları, romantik havasıyla olduğu kadar 102 yıldır düzenlenen bienaliyle de tanınan Venedik, Kasım sonuna kadar binlerce sanat meraklısına ev sahipliği yapacak. Hızla değişen sanat dünyasındaki son gelişmeleri merak edenler Venedik'in çeşitli yerlerine dağılmış ülke pavyonları arasında koşuşturup duruyor. Hemen hemen ilk yıllarından beri bienale katılan ülkelerin sergileri "Giardini della Biennale"deki (Bienal Bahçeleri) kendilerine ait, pavyonlarda gözler önüne seriliyor. Türkiye gibi bienale yıllar sonra katılan ülkeler ise Venedik'in çeşitli yerlerine dağılmış binalarda kendine yer bulmuş. Bu yıl ünlü tasarımcı Hüseyin Çağlayan'ın temsil ettiği Türkiye'nin pavyonu ise Büyük Kanal üzerindeki, Levi Vakfı'na ait binada. Türkiye'nin yurtdışındaki başarılı temsilcilerinden Hüseyin Çağlayan imzası taşıyan "Olmayan Varolma" adlı çalışmanın yer aldığı Türkiye pavyonu, Daily Telegraph tarafından mutlaka görülmesi gereken 10 çalışma arasında gösteriliyor. Eser, Kültür Bakanlığı himayesinde gerçekleştirildi ve Turquality projesinden ve Garanti Bankası shop&miles& club'dan destek aldı. Çağlayan bienal için hazırladığı çalışmada bilimin genel geçer doğruluğunu sorguluyor. Üç farklı kişiden alınan tişörtler üzerindeki DNA kanıtlarına bakılarak, bu tişörtlerin sahiplerinin kimliği ortaya çıkarılmaya çalışılıyor. Çıkan sonuçlar ise bilimin zaman zaman yanılabileceğini ortaya koyuyor. Çünkü ortaya çıkan genetik bilgilerle tişört sahiplerinin kimliği birbirine uymuyor. Bunun nedeni bilimin tişört sahiplerinin yaşadıklarını, maruz kaldığı çevresel etkileri göz önüne almaması. Çalışmanın, bienal bittikten sonra Türkiye'de Galerist'te gösterilmesi planlanıyor.
Eylem Bilgiç
|
|
|
|
|
|
|
|
|