Bir süre önce Türkiye meyve suyu içecek piyasasının lider kuruluşu Dimes'ten söz etmiş, iletişimini niçin PR çalışmaları ile entegre etmiyor diye sormuştum. Okurlarımızdan NidaÖzsan bu soruya benim düşündüğümden farklı bir yanıt vermiş. Bakın ne demiş: "Sınavsorusunacevapvermekistedim.BenceDimesMeyveSuyu'dahacool'görünmekistiyor,buradacoolkelimesinikulandımçünküdemekistediğimşeyeenyakınkelimebuyduBunedenleherhangibirPRçalışmasıgöremiyoruz.Hanipsikolojideşöylebirşeyvardır;nekadarçokgörünürsevetekrarlanırsainsanaklındatutmakiçinokadarazçabasarfeder;amaazveöztekbirmesajlavemateryalletekrarlanırsainsanaklındatutmakiçinokadarçokçabasarfedervebeynindebunufarkındaolmadantekraredeedederinleştirir;böyleliklemarka;imajınıdahakarizmatikbirmertebeyeulaştırmışolur.Dimeskarizmatikliği;kahramanlığındanövünmemekleoluşturuyor."Övünmeyisevmembilirsin:),İnsansağlığıherşeydenönemlidir.Bunuiçinyapmayacağımşeyyoktur"gibi...(Biranlamdasüpermankarizmatikliğidedenilebilir.)Dimes,belkibuyöntemlehedefkitleninbeyninekalıcıama'dahaderin'birşekildekazınmayıplanlıyordur.Paylaşmakistedimdüşüncemi,sizebaşarılardilerim.Sevgilerimle...NidaÖzsan" Okurumuzun görüşüne tabii ki, katılmıyorum. Niye buraya aldım. Çünkü onun gibi düşünen çok sayıda yönetici var. Nida Özsan AlgılamaYönetimi adlı kitapta yer alan 11 Temel Kuralı okursa, kendisine neden katılmadığımı hemen anlayacaktır. Özellikle de 'Tekrar' bölümünü... Günde ortalama 4000 kadar marka ile karşılaşıyoruz. Hangisinin akılda kalacağı, hangisine sempati duyulacağı, hangisinin satın alınacağı, son derece karmaşık bir süreç. Ve bu süreç hanımlar nezdinde hava yaratmak için kullanılan 'cool takılma' yöntemleriyle yönetilemez. Entegre iletişim yaklaşımıyla yönetilir. PR da bunun en önemli ayaklarından biridir.