kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bush'a da barış ödülü yakışır
Güzel yetmez 'iyi' de olmalı
Sınırlar zorlanmalı
Cool takılarak iletişim yapılmaz

Cool takılarak iletişim yapılmaz

Bir süre önce Türkiye meyve suyu içecek piyasasının lider kuruluşu Dimes'ten söz etmiş, iletişimini niçin PR çalışmaları ile entegre etmiyor diye sormuştum. Okurlarımızdan Nida Özsan bu soruya benim düşündüğümden farklı bir yanıt vermiş. Bakın ne demiş:
"Sınav sorusuna cevap vermek istedim. Bence Dimes Meyve Suyu 'daha cool' görünmek istiyor, burada cool kelimesini kulandım çünkü demek istediğim şeye en yakın kelime buyduBu nedenle herhangi bir PR çalışması göremiyoruz. Hani psikolojide şöyle bir şey vardır; ne kadar çok görünürse ve tekrarlanırsa insan aklında tutmak için o kadar az çaba sarf eder; ama az ve öz tek bir mesajla ve materyalle tekrarlanırsa insan aklında tutmak için o kadar çok çaba sarf eder ve beyninde bunu farkında olmadan tekrar ede ede derinleştirir; böylelikle marka; imajını daha karizmatik bir mertebeye ulaştırmış olur. Dimes karizmatikliği; kahramanlığından övünmemekle oluşturuyor. "Övünmeyi sevmem bilirsin:), İnsan sağlığı her şeyden önemlidir. Bunu için yapmayacağım şey yoktur" gibi... (Bir anlamda süperman karizmatikliği de denilebilir.)Dimes, belki bu yöntemle hedef kitlenin beynine kalıcı ama 'daha derin' bir şekilde kazınmayı planlıyordur. Paylaşmak istedim düşüncemi, size başarılar dilerim. Sevgilerimle... Nida Özsan"
Okurumuzun görüşüne tabii ki, katılmıyorum. Niye buraya aldım.
Çünkü onun gibi düşünen çok sayıda yönetici var. Nida Özsan Algılama Yönetimi adlı kitapta yer alan 11 Temel Kuralı okursa, kendisine neden katılmadığımı hemen anlayacaktır. Özellikle de 'Tekrar' bölümünü... Günde ortalama 4000 kadar marka ile karşılaşıyoruz. Hangisinin akılda kalacağı, hangisine sempati duyulacağı, hangisinin satın alınacağı, son derece karmaşık bir süreç. Ve bu süreç hanımlar nezdinde hava yaratmak için kullanılan 'cool takılma' yöntemleriyle yönetilemez. Entegre iletişim yaklaşımıyla yönetilir. PR da bunun en önemli ayaklarından biridir.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Aygün yine numarasını yaptı   / 19-06-2005
 Kendimiz pişirip kendimiz yememeliyiz   / 12-06-2005
 Yazık ki, ne yazık...   / 05-06-2005
 İletişim kaosu nasıl yaratılır...   / 29-05-2005
 Maksat haber olsun, gönüller şen olsun...   / 22-05-2005
 Daha işin başındalarmış   / 15-05-2005
 Videoklip mi reklam filmi mi?   / 08-05-2005
 Ufuk Turu   / 08-05-2005
 Her meşhur marka değildir   / 01-05-2005
 Müşteri ilişkileri budur!   / 24-04-2005
ALİ SAYDAM
Bush'a da barış ödülü yakışır
Geçen hafta iletişim...
En acı gününde yeniden doğacak
Üç yıl önce kendi kullandığı aracın kaza yapması sonucu iki kızını da...
Uşaklar artık Kazım yok
Son konserinde "ha kanser, ha konser gelmemi hiçbir şey engelleyemez"...
Bu duman 'kaçak' tütüyor
Bu duman 'kaçak' tütüyor
Kuzey Irak'taki iki fabrikada ünlü sigaraların sahteleri peşmergenin...
Bodrum'da korkutan yangınlar
Bodrum'da korkutan yangınlar
Muğla'nın Bodrum ilçesinde dün aynı saatlerde çıkan üç yangın...
IMKB
E: 27.033 D:% 0,04
DOLAR
S: 1,352 D:% -0,185
EURO
S: 1,631 D:% -0,153
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu