|
|
Sınırlar zorlanmalı
Reklam dünyasının konvansiyonel (alışılagelmiş) silahları vardır: TV, gazete, dergi, billboard... Bu kanallara verilen reklamların riski azdır. Öte yandan ajansa da nispeten daha kolay gelir kaynağı sağlar. Buna karşılık kurumların yayınladığı yüksek tirajlı ve hedef kitlesi üzerinde çok etkili olan Skylife, OnAir, Koç Bizden Haberler, Consensus, Varan Yol Boyunca, Hillside Magazine gibi dergilerin öneminin yeterince anlaşılmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu arada ilginç bir örneğe rastladım. Güzel Sanatlar, Relax için ilginç, ilginç olduğu kadar da etkili bir yol bulmuş. Dizilerdeki tiplemelerin kızgınlık anında altta bir yazı çıkıyor: "Memati! Relax çiğne sakinleş!"... Süper değil mi? Ama zor iş. O lafı o yere oturtmak zahmetli iş. Parası da öyle ahım şahım değil. Güzel Sanatlar Saatchi & Saatchi, Kurtlar Vadisi'nden Memati ve Güllü; Avrupa Yakası'ndan Volkan; Haziran Gecesi'nden Kumru; Ekmek Teknesi'nden Korkut, Mehpare ve Kirli için anlaşmış. Bunlar sinirlendi mi, altta yazı beliriyor: Relax çiğne sakinleş! Tebrikler Relax... Sınırları zorlamak iletişimde her zaman işe yarar.
|