|
|
|
|
Sinema salonları DVD'ye yeniliyor
Star Wars, Lord of the Rings, The Matrix... Yapımlar ne kadar büyük, ne kadar çığır açıcı olursa olsun; seyircilerin sinema salonlarından uzaklaşmasını hiçbir şey engelleyemiyor.
Geçmişte salonlardan çıkmayan sinema tutkunlarına son yıllarda bir şeyler oldu. Dudak uçuklatan yatırımlara ve tanıtım kampanyalarına rağmen, son dönemde vizyona giren filmleri sinemada izlememiş olan milyonlarca insan var. Film şirketleri de, bilinçli ya da bilinçsiz olarak, sinema severlerin bu eğilimine zemin hazırlıyor. Çünkü Hollywood'un en büyük film şirketleri, gün geçtikçe DVD piyasasına daha fazla eğiliyor ve hedef kitlesi olarak tespit ettikleri orta yaşın üzerindeki evli ve varlıklı erkekleri memnun etmek için her şeyi yapıyor.
DVD'LER CEZBEDİYOR Sinema severler arasında yapılan araştırmaların sonuçları da bu tespiti doğrular nitelikte. Birçok aile, gelişen DVD ve 'ev sineması' teknolojisinin getirdiği lüksle birlikte, filmleri artık evinde izlemeyi tercih ediyor. Kusursuz ses ve görüntü kalitesi bir yana; DVD'lerdeki filmle birlikte gelen 'ekstra'lara da kimse karşı koyamıyor. California'da yaşayan 52 yaşındaki Jeff Slankard, sinemaya gitme alışkanlığını yavaş yavaş kaybettiğini söylese de, bundan pek şikayetçi değilmiş gibi görünüyor. "Eskiden sinemaya daha çok giderdim; ama son Star Wars ya da Lord of the Rings filmlerinin hiçbirini sinemada izlemedim. Filmlerin DVD'leri çok çabuk piyasaya çıkıyor. Ben de bu filmleri, çocuklar uykuya daldıktan sonra evde rahat rahat izlemeyi tercih ediyorum. Sinemayla aynı zevki vermiyor elbette; ama son dönemde çıkan ev sineması sistemleri, sinemaya çok yakın bir kalite sunuyor." Sinemayı tehdit etmeye başlayan bu durumun diğer ucunda bulunan film şirketleri, söz konusu gelişmelere karşı temkinli davransa da, DVD satışlarından ötürü duydukları memnuniyeti gizlemiyor. "Yaşlı müşterilerin potansiyelini hafife almamak gerekir" diyen Universal Studios Home Entertainment başkanı Craig Kornblau; ilk etap projeleri arasında, 'Jaws' serisinin ve klasikleşmiş televizyon dizilerinin yeni DVD'lerini çıkarmak olduğunu söylüyor. DVD satış rakamlarına göz atıldığında karşılaşılan manzara da şaşkınlık yaratıyor. Örneğin Jamie Foxx'a Oscar kazandıran 'Ray'in DVD satışı 150 milyon doları (202 milyon YTL) geçti. Bu, filmin gişe hasılatının tam iki katı. Peki ne oldu da, birçok insan salonları terk etmeye başladı? Bu sorunun cevabı hep aynı: DVD'lerin, vizyon tarihinden çok kısa süre sonra piyasaya çıkması, DVD'lerin albenisi ve sinema kalitesini evde yaşatan ev sineması sistemleri. Öyle görünüyor ki, DVD'ler birçokları için bir yaşam biçimine dönüşmüş durumda. Bu 'istilanın' sinemayı uzun vadede nasıl etkileyeceğini ise herkes merakla bekliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|