|
|
Neden üzerimize geliyorlar?
Rusya'nın Türkiye'den yaş sebze meyve ithalatını Akdeniz Beyaz Sineği sebebiyle durdurma kararını nasıl yorumlamak gerekir? Her şeyi devlete ve kurumlarına yıkıp işin içinden çıkmak mümkün mü? Peki ihracat yapan firmaların, meslek odalarının bu işlere bir dahli yok mu? Ticaret odalarına, ihracatçılar meclisine görev düşmüyor mu? Yaş meyve sebze ihracatçılarının ayrı ayrı örgütlenmeleri niçindir? Neden bir otokontrol sistemleri yok? Rusya ya da başka bir ülkeye daha fazla ürün satmak, pazarlarında etkin olmak için bu meslek örgütlerinin bir gayret göstermesi gerekmez mi? Tabloya baktığımızda kimsenin böyle bir işe kafa yormadığını görüyoruz Faturanın tek başına Tarım Bakanlığı'na kesilmesi kesinlikle doğru değil. Çünkü benzeri bir hadise havacılık sektöründe de cereyan etti. Ve görüldü ki, Türkiye'de Sun Express'ten başka Avrupa'ya tam donanımlı uçan havayolu yok. Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden her türlü izni alan ve şirketlerini kurup, uçaklarını zaman kaybetmeden sefere koyan şirketlerin tamamına yakını kendi üzerine düşen görevleri maalesef yerine getirmiyor. Ehliyet, ruhsat soran polise belgeleri ibraz etmediğinizde sorumluluk kimin olur? Bu belgeleri veren trafik şubesinin mi, yoksa aracı kullanan şoför ve işletmecinin mi? İster Rusya'ya ihracat yapanlar, isterse Avrupa'ya uçuş yapan havayolları maalesef kendi üzerlerine düşen görevi yapmadıklarından bu sorunlarla karşılaşıyorlar. Özetle, şirketler ve meslek örgütleri sağlıklı çalışmıyor.
|