|
|
|
|
Sigara şirketlerinin hedefi kadınlar
ABD'de Harvard Kamu Sağlığı Okulu araştırmacıları sigara şirketlerinin, kadınların sigara tüketimini artırmak için yıllarca çalışmalar yaptığını, hatta tütüne iştah kesici maddeler eklediğini iddia etti. Uzmanların aralarında dev sigara üreticisi Philip Morris'in de olduğu şirketlerin dahili belgeleri üzerinde yaptığı araştırma başlıca hedef kitlenin kadınlar olduğunu ortaya koydu. Reklamlarda sigara içmeyi 'başarı ve göz kamaştırıcı hayatlar' ile özdeşleştiren sigara şirketlerinin 1970'li yıllardan itibaren kadınların üzerine incelemeler yaptırdığı belirtildi. Addiction dergisinde yayımlanan konuyla ilgili rapora göre "Lucky Strike" adlı sigaranın kadınlara yönelik olarak başlattığı "Tatlı yerine, Lucky'e uzan" şeklindeki kampanya kadınlara sigara içmenin kilo almayı önlediği mesajını veriyordu. Kampanyadan sonraki yıl satışları % 300 arttı. Phillip Morris firması ise 1968 yılında kadınlara yönelik olarak "Virginia Slims" marka sigarayı piyasaya çıkardı. Virginia Slims izleyen yıllarda genç kızlar arasında en çok kullanılan sigara markası haline geldi. Kadınlara yönelik sigaraların paketleri daha zarif ve hoş görünümlü olarak hazırlandı ve çeşitli nedenlerle parasız dağıtıldı. Tüm bu çalışmaların ardından önümüzdeki on yıl içinde erkeklerde sigara alışkanlığı azalırken, sigara tiryakisi kadınların yüzde 20 oranında artacağı öne sürülüyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|