|
|
Ford'un eski CEO'su şimdi Maserati'yi canlandıracak
Maserati CEO'su Leach, araç başına 27 bin Euro zarar eden markayı yeniden yapılandırıyor. Leach'in formülü, yıllık üretimi 10 bin araca yükseltmek.
Geçtiğimiz haftalarda 90'ıncı yıldönümünü kutlayan Maserati, yeni CEO'su Martin Leach ile atağa kalkmaya hazırlanıyor. Kurulduğu tarihten bu yana 6 defa el değiştiren ve birkaç kez de iflasın eşiğine gelen şirketin kurtuluş reçetesini Ford Avrupa'nın eski CEO'su Leach yazacak. Financial Times Gazetesi'nin haberine göre, yeni iş planını oluşturan İngiliz CEO, Maserati markasına son 5 yıldır hayat veren Ferrari'nin ayrılmasından sonra marka imajını yeniden güçlendirme çalışmalarına başladı. Leach, otomotivin en büyük pazarı olan ABD'de doların diğer para birimleri karşısında sürekli değer kaybetmesinden dolayı zarar eden şirketi yeniden eski günlerine döndürmek için yıllık 10 bin araç üretimi hedefliyor.
İtalyan stili lüks kavramı Leach, 1997 yılında İtalyan Fiat kontrolündeki Ferrari'nin şirketin yönetimini devraldığını anımsatarak, "Ferrari nakit pompalamaya başlayınca Maserati markası yeniden bir kimlik kazandı. 'İtalyan stili lüks' kavramını hayata geçiren bu birleşme adeta şirkete yeniden hayat verdi" diye konuştu. Leach, şimdi hayata geçirmeyi planladıkları projenin ise yeniden yapılanma olduğunu ve bu durumun yeni bir kimlik oluşturmaktan çok daha zor bir süreç olduğuna dikkat çekti. 1990'lı yılların sonunda Volkswagen (VW), BMW ve Mercedes-Benz'in artan talep doğrultusunda süper lüks segment araçlara büyük yatırımlar yaptığını dile getiren Leach, VW'nin Lamborghini, BMW'nin Rolls Royce ve Mercedes-Benz'in de Maybach ile pazarda yer aldığına dikkat çekti.
Quattroporte ile tam gaz Ferrari 'nin Maserati markasını bünyesine kattıktan sonra Maranello fabrikasında motor üretimi yapıldığını ifade eden Leach, Maserati'nin 4 bin 700 araç satışı hedefi ile yapılan yatırımları yeterince desteklediğinin altını çizdi. Sektör analistleri, Maserati'nin geçtiğimiz yıl araç başına 27 bin Euro zarar ettiğini bildirdi. Uzmanlar, Maserati'nin 150 bin dolarlık lüks aracı Quattroporte'nin İngiltere'de 2004'ün ilk yarısında Mercedes S sınıfını geride bıraktığını belirterek, 840 bin dolarlık yarış otomobili MC12'den üretilen 50 adet aracın da satılmasının büyük başarı olduğunu söylüyor.
|