|
|
|
|
Toyota'nın amirali Land Cruiser 100
Japon üreticinin arazideki amiral gemisi Land Cruiser 100, güçlü motorları, arazi kabiliyeti ve geniş iç hacmiyle ön plana çıkıyor. Tamamen yenilenen ön konsol ve iç mekandaki yenilikler de, 4x4 aracın daha fonksiyonel olmasını sağlıyor. Görüntüsü de oldukça heybetli...
Toyota'nın arazideki gerçek amiral gemisi
apon otomobil üreticisinin arazi silahı Land Cruiser 100, güçlü motoru, geniş iç hacmi ve başarılı yol tutuşuyla dikkatleri çekiyor 2.5 tonluk dört çekerli araç arazi kabiliyeti sayesinde 45 derecelik eğimi tırmanıyor. Müzik sistemi de yolculara keyifli dakikalar yaratıyor.
Land Cruiser 100 kısa süre önce hafif bir makyajın ardından Toyota'nın amiral gemisi olarak karşımıza çıktı. Arazi aracının 5 metreye yaklaşan uzunluğu, 2 metrelik genişliği ve 2 metreye yaklaşan genişliği geniş bir iç mekan sağlarken, şehiriçi ve arazide kullanımı kolaşlaytırıyor. Aracın içine girildiğinde iç mekanın ne denli geniş olduğunun farkına varılıyor. Aracın 830 litrelik bagaj hacmi, üçüncü ve ikinci sıra koltuklar yatırıldığında 1370 litreye yükseliyor. Land Cruiser 100'de V8 silindirli, 4664 cc hacminde motor kullanılmış. 4.7 litrelik motor hacmi Avrupa için büyük olabilir ama Amerikan pazarı için istenilen ölçülerde. Oldukça sessiz, sarsıntısız ve yumuşak bir karaktere sahip olan bu V8 yüksek devirlere tırmanamıyor. Dakikada 5400'ün üzerindeki motor devirlerine izin verilmiyor ve 5000 devir/dakikada, devir göstergesinde kırmızı bölge başlıyor. Zaten sakin motor da 238 beygirlik maksimum gücünü 4000 devir/dakikada üretiyor. Beş ileri oranlı otomatik şanzıman bu yüksek torku dört tekerleğe birden aktarabilecek kadar güçlü. Otomatik şanzımanda "Power" ve "2nd Start" isimli iki farklı elektronik kullanım modu var. Power modunda ayak gazdan çekildiğinde vites hemen büyütülmüyor, motor kompresyonu sağlanıyor.
100 km'ye 10.4 saniyede ulaşıyor Toyota motoru her ne kadar spor bir karaktere sahip olmasa da 2.5 tonluk aracı 0'dan 100 km hıza 10.4 saniyede çıkarmayı başarıyor. Test şartlarında 100 km mesafede 18 litre kurşunsuz süper benzin tüketen Land Cruiser'ın 96 litrelik deposu, araca ancak 500 kilometrelik menzil sağlayabiliyor. Land Cruiser'ın yol tutuşu oldukça başarılı. Geniş tekerlek iz aralıkları ve geniş dingil mesafesi sayesinde yere sağlam basan Land Cruiser son sürate yakın hızlarda kararlı bir dinamiğe sahip. Virajlarda büyük kütlesi nedeniyle yana yatan araç kolaylıkla kontrol edilebiliyor. Sürekli dört tekerlekten çekişli Land Cruiser büyük kasasına rağmen arazide gerçekten iddialı. Düşük hız vitesi ve kilitli diferansiyeli sayesinde yere aktardığı gücü optimuma ulaştıran çekiş sistemi, 2.5 tonluk aracın 45 derece eğime tırmanmasına olanak tanıyor. Yumuşak süspansiyon sistemi arazide konforu artırırken hızlı yol kullanımında aracın arkasının yaylanmasına neden oluyor. 100 km hızda yapılan fren testinde araç 45 metrede durabiliyor.
İç mekanda tamamen yenilikler Yakın zaman önce dış görünüşünde hafif bir makyaj geçiren Yeni Land Cruiser 100, esas değişimini iç mekanda yaşamış. Ön konsolu tamamen yenilenen araçta, yol bilgisayarı ve optitron gösterge standart olarak yer alıyor. Öndeki dijital klimaya ek olarak arka yolcuların konforu ve rahatlığı için arka otomatik klima da standart. Land Cruiser 100'de radyoteyp ve CD bilgileri direksiyondan kumanda edilebiliyor. Buna ek olarak arka yolcular için özel müzik sistemi ilk defa dört çekerli araçta sunuluyor. Arka müzik sisteminde, iki adet kulaklık vasıtasıyla arkadaki yolcuların öndeki yolculardan bağımsız olarak kaset veya CD dinleyebilmelerini sağlıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|