|
|
|
|
|
|
ABD'nin yolları 'yeşil'e boyandı
2005 yılının ilk otomobil şöleni olan Detroit Auto Show, üreticilerin sergilediği çevreye saygılı hibrid otomobiller ile adeta yeşile boyandı. En çok ilgi çeken melezler ise SUV'lar oldu.
Bu yıl 17'ncisi düzenlenen 2005 Detroit Auto Show'unda üreticiler özellikle çevreye duyarlı ve alternatif yakıt kullanan 'yeşil' araçlara ağırlık verdi. Geçtiğimiz pazar günü kapılarını açan 2005 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (NAIAS), üreticiler hibrid otomobillerin en büyük pazarı olarak kabul edilen Amerikan pazarında yeni model ve teknolojilerini tanıttı. Şirketler, hem ABD pazarına sokmaya çalıştıkları yakıt tasarrufu teknolojisini hem de melez otomobillerini otomobil tutkunlarının beğenisine sundu. Kuşkusuz şovun en çok ilgi gören hibrid aracı 'Yılın en iyi Kuzey Amerikalısı' ödülünü alan Ford Escape SUV oldu. Ford Motor Başkanı Bill Ford, Ford'un 3 yıl içinde pazara beş adet gaz-elektrik karışımı ile çalışan melez otomobil sunmayı planladığını açıkladı. Ford, şu anda kendilerinden başka melez, temiz dizel, hidrojenli içten yanmalı motor ve yakıt hücreleri olmak üzere 4 farklı yakıt teknolojisi üzerinde çalışan otomobil üretecisi olmadığına dikkat çekti. Bu arada General Motors Başkanı Rick Wagoner de Sequel adını verdikleri hibrid SUV ile rekabette yerlerini aldıklarını belirtti. Wagoner, General Motors'un melez motorunu öncelikle otobüs ve kamyon gibi büyük araçlarda kullanacaklarını ve bu araçların ABD pazarında satışına 2006 yılında başlanacağını dile getirdi.
Hibridde Japonlar bir adım önde Üç büyük otomobil üreticisi, General Motors, Ford ve DaimlerChrysler'in ABD'deki pazar payları 2004 yılında beklenmedik bir şekilde yüzde 58.7'ye düştü. Japonya'nın üç büyük otomobil üreticisi Toyota, Honda ve Nissan'ın ortak pazar payının yüzde 26.3'e yükselmesi karşısında ABD'li otomobil üreticileri bu yıl, Asyalı rakiplerini kalite algısı ve hibrid motor teknolojisi alanında yakalamaya çalışacak. Ford Bölüm Başkanı Stephen Lyons melez modellerin Toyota ve Honda ile ABD pazarına girmesinden sonra, kendi melez modelleri için gelen talebi karşılamakta zorlandıklarını dile getirdi. 2005 yılında ABD için 20 bin hibrid araç üreteceklerini söyleyen Lyons, bu sayının yeterli olmayacağı görüşünde. Lyons; Ford SUV melezin eşsiz olduğunun ve bu model ile pazarda ilk olmanın avantajlarını kullandıklarının da altını çizdi. Toyota ve General Motors ise kendi melez otomobillerini 2005 ile 2006 arasında ABD pazarına sunmayı planlıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|