|
|
|
|
Çocuğunuz bir abur cubur canavarı mı?
Çocukların vazgeçemediği abur cubur yiyecekler özellikle büyüme çağında olanların gerekli besinleri almamalarına neden oluyor.
Eminiz siz bile çoğu zaman rengarenk şekerlere ve iştah açıcı çikolatalara "Hayır!" diyemiyorsunuz. Ama çocuğunuzun, abur cubur olarak nitelendirilen bu yiyecekleri tüketmesini kesinlikle istemiyorsunuz. Haklısınız da... Çünkü şimdi tüketeceği besinler, onun hem şu andaki hem de ilerleyen yıllardaki sağlığını olumsuz yönde etkileyecek. Peki çocuğunuzun abur cubur canavarına dönüşmesini nasıl engelleyeceksiniz? Bu konuda tüm merak ettiklerinizi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Hatice Karaböcüoğlu Bebeğim ve Biz Dergisi'ne anlattı. Abur cuburun besin değeri çok düşük veya hiç olmayan, sağlığa zararlı yiyecekler için kullanılan bir terim olduğunu söyleyen Karaböcüoğlu, çocuklarının abur cubur tüketmesini istemeyen anne-babaların da bu yiyeceklerden vazgeçmeleri gerektiğini söylüyor. Çocuklar 12-15 aylık olduklarında yarı katı besinlerle beslenmeye başlarlar. Çocuğun bu dönemde beslenme alışkanlıkları da gelişme sürecindedir. Çocuğun ailesiyle birlikte sofraya oturması, yapılan yemeklerden tatması, onun ileriye dönük ağız tadının oluşumu ve düzenli beslenme alışkanlığını kazanmasına yardımcıdır. Yine bu dönemde çocuk, verilirse abur cuburla tanışır."
EBEVEYNLER ÖRNEK OLMALI Abur cuburun şişmanlığın en büyük nedenlerinden biri olduğunu söyleyen Dr. Hatice Karaböcüoğlu, sözlerine şöyle devam ediyor: "Şişmanlık vücutta aşırı yağ depolanması sonucu olur. Dolayısıyla abur cuburla beslenme arttıkça şişmanlık artar. Şişmanlık en sık 5-6 yaşlarında ve ergenlikte artar. Bu yaş grupları abur cubur tüketiminin en üst düzeyde olduğu yaşlara denk gelir." Karaböcüoğlu ailelere bulunduğu tavsiyelerde, çocukların kendileriyle büyük insanlar gibi anlaşmalar yapıldığında mantıklı yaklaştıklarını söylüyor. Bu nedenle çocuklara önce, bu yiyeceklerden neden uzak durulması gerektiği anlatılmalı. En önemlisi de, annebabaların çocukları önünde abur cubur yememesi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|