kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
Havacılık kazanına Avrupa faresi düştü
Kürşad Tüzmen topu taca atıyor

Havacılık kazanına Avrupa faresi düştü

Son iki yıldır iyi giden turizm ve hacılıktaki gelişmelerimize Avrupa ülkeleri öyle bir göstermelik problem çıkardılar ki kısa sürede düzelmesi zor görünüyor. Hollanda'nın, Avrupa ve Türkiye'nin en büyük charter şirketi Onur Air'e hava sahasını kapatmasıyla başlayan gelişmelerin temelindeki ana sebep kendi menfaatlerini korumak. Ama bunu çok çirkin ve adi bir şekilde yapıyorlar. Çünkü, şu an Hollanda'dan Türkiye'ye gelen her yüz kişinin 90'ını Türk firmaları taşıyor. Doğal olarak en büyük pay da Onur'a ait.
Pazardaki durumumuz onları tehdit eder hale gelince, hiç ciddi kazası olmayan özel hava yollarımızın en küçük problemi dahi büyütülüp, uçuş engeline kadar götürülebiliyor.
Bu sadece Onur'un meselesi değil, büyüyen ve gelişen Türkiye'nin etkin hale geldikçe nelerle karşılaşacağına dair işaret veren bir konudur. Bu durumda Türkiye'nin tüm kuruluşları, Ulaştırma Bakanlığı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü daha dikkatli olmak zorunda. Büyümenin ve gelişmenin gerekleri aksatılmadan ve zamanında yapılmalı, Avrupa mevzuatlarına ve uluslararası havacılık kurallarına üst seviyede riayet edilmelidir.
Avrupa'da Onur Air'e reva görülen, büyütülüp medyaya servisle gündeme taşınan hadiseleri, önceki yıllar Kızıldeniz'e düşen ve çok sayıda insanın hayatını kaybettiği Mısır'ın Flash Air'i dahi yaşamamıştı.
Bilinçli yapılan bu eylemle, tüm Türk firmalarının zedelenmesi planlanıyor. Bu sebeple en büyük şirketimiz Onur'dan yolu çıkan Avrupa ülkeleri, kısa sürede Türkiye'ye yönelik hava trafiğinde kontrolü tekrar ele alacaklar ve Türkiye pazarındaki uçuşları kendi şirketleriyle daha pahalı satacaklar. Türk turizmine de böylece darbe vuracaklar.
Bu işin altında turizm ve havacılıkla ilgili her türlü lobiyi bulmak mümkün. Bu aşamadan sonra durum çözülse bile, bundan sonrası Türk şirketleri için iyi olmayacaktır. En büyük görev devlete düşmektedir.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Arka bahçede kimler var?   / 11-05-2005
 Yeni arka bahçe teşebbüsleri   / 09-05-2005
 'Günday'ın Sanayi Bakanlığı'   / 07-05-2005
 Enerjide yabancı ilgisi başladı ama   / 04-05-2005
 En büyük dış yatırım gümbürdeyecek mi?   / 02-05-2005
 Esnaf ağaları için devlet göreve   / 30-04-2005
 Enerjide yeni arayışlar   / 27-04-2005
 Cevap düzeltme   / 26-04-2005
 BP, Rusya'da büyürse BTC ne olur?   / 25-04-2005
 Bir kez daha Etiyopya...   / 23-04-2005
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Limanların özelleştirmesine rekabet freni
Özelleştirme...
GAZİ ERÇEL
Bilderberg Toplantıları
Bir beyin fırtınası olan...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Havacılık kazanına Avrupa faresi düştü
Son iki yıldır...
Çanakkale destanına yeni ışık
Yakın tarihin en büyük savaşı, bu kez esir askerlerin ifadeleri ile...
'Engel' tanımaksızın üretiyorlar
17 yaş ve üstü zihinsel engellilere eğitim veren Konak İş Eğitim...
Canavara ceza freni
Canavara ceza freni
Haziran başında yürürlüğe girecek yeni TCK ile trafik kazası...
Avcı gidiyor, Hayal geliyor
Avcı gidiyor, Hayal geliyor
Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Daire Başkanı Hanefi Avcı...
IMKB
E: 25.326 D:% 0,84
DOLAR
S: 1,367 D:% 0,257
EURO
S: 1,729 D:% -0,260
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu