İşkence bitiyor
Daha önce yurtdışından Türk Hava Yolları (THY) ile Türkiye'ye gelen yolcular, yurtiçinde devam edecekleri son noktaya pasaport işlemi yaptırmadan, bagajlarını almadan transit yolcu olarak uçuyorlardı. Örneğin Antalya yolcuları pasaport ve bagaj işlemlerini Antalya'da yaptırıyorlardı. Yeni uygulamayla bu kaldırıldı. Antalya'dan Frankurt'a gidecek veya aynı parkurdan dönecek yolcular için İstanbul'da bagajlarını alma, yeniden bilet işlemlerini yaptırma ve pasaport kontrolü zorunluluğu getirildi. Avrupa'da hiçbir ülkede uygulanmayan bu yeni sistem dolayısıyla yolcular ağır bir eziyet yaşamaya başladı. Uçaklarını kaçırma tehlikesiyle karşı karşı kaldılar. THY uçakları bu yüzden gecikmeli olarak kalktı. Yaşanan bu sorunları, ATV'deki Airport programımızda da adım adım ekrana getirdik. Şimdi ise Ankara'dan veya dış hat uçuşu yapılan Türkiye'nin herhangi bir meydanından yurtdışına uçacak yolcular artık bagajlarını son uçuş noktasında teslim alacaklar. Yani yurtdışına çıkışlarda İstanbul'da bagajlarıyla uğraşmayacaklar. Ama pasaport işlemini yine İstanbul'da yaptıracaklar. Yurtdışından Türkiye'nin herhangi bir noktasına seyahat edecekler için henüz uygulama değişmiş değil. Yine İstanbul'da bagaj ve pasaport işlemini bir süre daha yaptıracaklar. Ancak, bunun için Ulaştırma Bakanlığı gerekli kararları almış durumda. Yakında bu uygulama da değişecek. Transit yolcuya yapılan işkence bitecek. THY, bu uygulama sebebiyle içine düştüğü girdaptan kurtulacak.
AHL'DE KRİTİK BEKLEYİŞ Atatürk Hava Limanı (AHL) dış ve iç hatlar terminalinin ihaleye çıkmasının önündeki engeller kalktı. Başlangıçtaki yanlışlar bizim de katkılarımızla düzeltildi. Hatta, bu sütunda 10 yıllık kiralama süresinin az olduğuna dikkat çekmemiz de faydalı oldu ve kiralama süresi 15.5 yıla çıkarıldı. Fakat, ihale için kalan zaman dilimi çok az. DHMİ'nin çok ağır davranması, mevzuatların düzenlenmesi için zamanında adım atmaması, bakalım bir sıkıntıya sebep olacak mı? Veya bu kadar kısa zamanda sağlıklı bir ihale nasıl yapılacak? 3 Haziran'da AHL iç ve dış hatlar terminali kiralama ihalesinde son teklifler alınmış olacak. Akabinde, 2 Temmuz itibariyle Tepe- Akfen-Vie (TAV) ortaklığının işletmesini kimin devralacağı belli olacak. Bu yazının kaleme alındığı saatlerde ihaleyle şartnamesinin duyuru çalışmaları bitmek üzereydi. Bakalım, şartnamede tarif edilen birileri olacak mı? İhaleye katılım için gereksiz kriterler söz konusu mu? İhaleye ilgi duyan kaç yerli ve yabancı şirket, engelleri aşıp bu ihaleye girecek? Farz edelimki; TAV dışında bir şirket ihaleyi kazandı ve sonucu 5 Haziran'da kendisini tebliğ edildi. Kalan 25 günlük sürede DHMİ ile anlaşmalar, sözleşmeler nasıl yapılacak? Devir teslim nasıl gerçekleşecek? Çalışacak personelle ilgili düzenlemeler, anlaşmalar hangi süre içinde bitirilecek? Bunlar merak-ı mucip konular...
|