İstanbul'da uçuş yasak!
İstanbul'u ziyaret eden hali vakti yerinde bir turistin yada iş amaçlı gelmiş bir yabancının havadan bu şehri görmesi, mini bir tur atması neredeyse imkansız. Dünyada, İstanbul kadar keyfiyeti olmayan pek çok şehirde, havadan o kenti görmenize imkan sağlayan gerekli alt yapı var. Ama tarihi, doğası, Boğaz'ı özetle yukarıdan bakıldığında insanı büyüleyecek her türlü değeri bulunan, trafik problemi sebebiyle iş adamlarına alternatif bir ulaşım imkanı sunulması gerekli olan İstanbul'da maalesef helikopter pisti yok. İstanbul'un ne Anadolu yakasında ne de Avrupa tarafında şehir merkezlerinde helikopter pisti bulunmuyor. Durum böyle olunca iş, turistik amaçlı uçuşlar ve acil vakalarda helikopterler kendileri için özel dizayn edilmiş heliportlara değil, güvensiz yerlere, özel arazilere inmek zorunda kalıyor. İstanbul gibi bir şehre heliport yapmak bir kamu görevi olmaktan öteye yetki ve sorumluluk sahipleri için vicdani bir görev olmalı. Boğaz kenarlarında yapılacak güvenli pistler her amaç için kullanılabilir, turistik uçuşlarla şehir yeni bir turizm ürününe kavuşabilir. New York'a, Las Vegas'a, Monte Carlo'ya, Nice ve daha bir çok kente adım attığınızda böyle bir hizmete bir telefon kadar yakın olabiliyorsunuz. Mesala, geçen yıl Las Vegas'ta kısa süre önce Nice'te bunun çok güzel örneklerini gördüm. Nice'ten Monte Carlo taksiyle yaklaşık bir saatlik yol için 85 Euro ödüyorsunuz. Aynı güzergahı helikopterle daha kısa sürede ve sadece 120 Euro'ya kat etmeniz mümkün. Bu sebeple Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ı da destek anlamında göreve davet ediyorum. İstanbul'un iki yakası en azından iki tane kamuya ait heliporta kavuşmalı. Çırağan Oteli'nin bahçesindeki pist, Boğaziçi Üniversitesi'ndeki alan yada sıklıkla helikopterlerin indiği bir çiçekçinin arazisi İstanbul'a yakışmıyor. Otoparkçı zihniyetiyle havacılık yapılmaz.Helikopterin bir saatlik kirası ortalama 850 USD. Ama Çırağan Oteli yetkilileri her iniş için 350 USD talep ediyor. Anlayacağınız bir saat için sadece 700 USD Çırağan'a ödenerek İstanbul böyle bir turizm ürününe, ticari değere kavuşamaz. İstanbul'u marka yapmak üzere yola çıkan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Ticaret Odası, Turizm Bakanlığı ve diğer ilgili kuruluşların yetkililerinin dikkatine...
KRİZ GERİDE KALDI Havacılık sektörü, geçen yıl 11 Eylül ve Sars şokundan sonra en iyi toparlanmayı yaşadı. Dünya Havalimanları Konseyi'nin (Airport International Council) raporuna göre konseye üye 829 havalimanında yolcu trafiği yüzde 11, kargo trafiği yüzde ise yüzde 9'luk artış yaşandı. Dünyanın en çok yolcu ağırlayan havalimaları Atlanta, Chicago, Heathrow, Tokyo- Haneda ve Los Angeles olurken kargoda ilk beş havalimanı şöyle: Memphis, Hong Kong, Anchorage, Tokyo Narita ve Los Angeles.
|