|
|
|
|
|
|
Yanlış önyargılar var
* Dikkat eksiliği hiperaktivite bozukluğunun ailenin doğru, yeterli disiplin verememesiyle ilgisi yok. * Çocuğun davranışları şımarıklık ve saygısızlıktan kaynaklanmaz. * Ders başarısızlığının nedeni tembellik değildir. * Bozukluğun zekâ ile ilgisi yoktur. Çocuğun fazla ya da az zeki olması bu soruna neden olmaz. Bozukluğa ilişkin bilimsel araştırmalarda çeşitli ipuçları araştırılmaktadır: 3Görsel ve işitsel uyarıları beyin filtre edemiyor mu? 3 Gelen uyarılara yönelik davranışları engellemede güçlük mü var? 3 Olaylara verilen motor yanıtın yetersizliği nedeniyle, davranışların düzenlenmesi gecikiyor mu? Bunların sonucunda şu görüşler ileri sürülür: * Beynin dikkati yürütmek ile ilgili bölümlerindeki yapısal ya da genetik bozukluk, davranışların denetlenmesinde sorunlara neden olabilir. * Hedefe ulaşmak için amacı hatırlamak, amaca ulaşmak için bir yol çizmek ve motivasyonu sürdürmek gerekir. Beynin yürütücü işlevlerinde yetersizlik olduğunda araya giren düşünce ve uyarılar engellenemez ve hiperaktif çocuklarda sıklıkla görülen "hedefe ulaşamama" ortaya çıkar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|