Nisanayı ihracat rakamları hazır giyim ve tekstil sektöründeki artışın sınırlı kaldığını gözler önüne serdi. Tekstil ihracatı nisanda yüzde 9 artarken hazır giyimdeki artış da yüzde 10.51 oldu. İhracatın lokomotifi olan tekstil ve hazırgiyimdeki bu sınırlı artışta ise en büyük etken olarak ise Çin faktörü görülüyor. Çünkü Türkiye tekstil ve hazır giyimde ihracatının yüzde 70'ini AB ülkelerine yapıyor. Ancak Çin'in etkisi ile AB'de bazı ürünlerin ithalatının yüzde 600'lere varan artışlar yaşandığı görülüyor. Burada en önemli etken ise fiyat. Çin ile birlikte yılbaşına oranla ürünlerin birim fiyatlarının yüzde 50-60'lara varan oranlarda düştüğü görülüyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "AB 9 kategoride soruşturma başlattı bu bizim için çok önemli. Çin artık izlemeye alındı" diyor.