VW'nin lüksleri 'yüz' güldürdü
VW çatısı altında yer alan Bentley'in satışları 6 kat artarken, Lamborghini 1.500'lü rakamları geride bıraktı.
Avrupa'da otomobil satışları geçtiğimiz yıl yaklaşık yüzde seviyesinde artış gösterdi. Şirketler açısından ise, zor bir yıl geride kaldı. Murat Günak'ın çizgileriyle yeni bir rota belirleyen Volkswagen Grubu'nun yüzünü 2004'te lüks markaları güldürdü. Bentley'in satışları tam 6 kat arttı.
VW, lüks marka ile patlama yaptı
Grubun lüks markası Bentley'in satışları 6 kat artışla 6 bine ulaştı. Lamborghini de yüzleri güldürdü.
Volkswagen (VW) Grubu, geçen yıl toplam araç satışını yüzde 1.3 artışla 5 milyon 79 bine yükseltti. Alman Volkswagen'den yapılan açıklamada, grubun ana markası Volkswagen'in satışlarının geçen yıl yüzde 0.3 düşüşle 3 milyon 64 bine inmesine rağmen diğer markaların iyi performansıyla satılan toplam araç sayısının bir önceki yıla göre artırılabildiği kaydedildi. Buna göre, geçen yıl grubun Çek Cumhuriyeti'nde kurulu Skoda markasının satışları yüzde 0,4 artışla 452 bine ulaşırken, İspanya'da kurulu Seat markasının satışları yüzde 3,9 düşüşle 442 bine geriledi.Ticari araç kısmında geçen yıl yüzde 29'luk satış artışıyla 333 bine ulaşan VW'nin Bentley ve Lamborghini gibi lüks markalarında satış patlaması yaşadı. Bentley'in satışları 2004'te 6 kat artışla 6 bine ulaşırken Lamborghini'de yüzde 22 artışla bin 600 teslimat gerçekleştirildi. VW'nin üst kesime hitap eden BMW ve Mercedes'le rekabet eden Audi markasının satışlarında ise yüzde 1,2'lik artış kaydedildi. Markanın geçen yıl toplam satış rakamı 779 bin 441 oldu.
|