İstinye'ye dev bir alışveriş merkezi yapılıyor. 130 dönüm üzerine 250 milyon dolara inşa edilecek merkezde 300 mağaza bulunacak. 5 bin kişiye de iş imkânı doğacak.
İstanbul'a sokaklı, caddeli modern alışveriş merkezi
250 milyon dolara malolacak İstinye Park Projesi ilk kez basına tanıtıldı. Merkezde 300 mağaza yer alacak Şimdiden büyük talep gören konutlar, 300 bin-1 milyon dolar arasında satışa çıktı. Mağazaların metrekaresi ise 35-40 dolar olacak.
Orjin ve Doğuş Grubu tarafından yapılacak İstinye Park Alışveriş Merkezi, Nişantaşı ve Taksim örnek alınarak projelendirildi. Dev merkezde 5 bin kişi de istihdam edilecek...
Doğuş Holding'e ait İstinye'deki 130 dönümlük arazi üzerine Orjin Grup tarafından yaptırılacak İstinye Park Alışveriş Merkezi, 300 mağazanın yanı sıra 370 dairelik (residance) konut bölümüyle İstanbul'un yeni alışveriş mabedi olacak. Mimarisi Akmerkez'i tasarlayan mimarlık grubu Design and Development Group tarafından gerçekleştirilen İstinye Park Projesi, yaklaşık 264 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 349 bin metrekare toplam alana sahip olacak. 82 bin metrekare kiralanabilir alanı, 4 bin araçlık otoparkı bulunan alışveriş merkezinde yaklaşık 5 bin kişinin çalışması ve merkezi yılda 20 milyon kişinin ziyaretetmesi bekleniyor. İstinye Park Projesi'nin, Abdi İpekçi Caddesi örnek alınarak açık havada inşa edilecek şehir meydanı şeklindeki ''lifestyle center'' adlı bölümünde mağazaların hepsi, sokaklarla birbirine bağlanan şehir meydanı görüntüsü içinde yer alacak.
250 MİLYON DOLAR Merkezinde 100 derecelik açıya sahip geniş kubbesi bulunan eğlence alanı ''grand rotunda'' bölümünde 12 sinema salonu, restoranlar ve 2 bin 500 metrekarelik sağlık kulübü bulunacak İstinye Park'ın diğer bölümü ise cam tavanı ile ''fashion zone''dan oluşacak. İstinye Park'ın 2007 yılı Nisan ayında açılması planlanıyor. Üstü açık alanları ve farklı konseptiyle 250 milyon dolara mal olacak İstinye Park Alışveriş Merkezi Doğuş Holding ve Orjin Grup ortaklığıyla yapılacak. Orjin Grup'un sahiplerinden Zafer Yıldırım,projenin tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, ekonomideki olumlu gelişmelere paralel olarak Türkiye'de satın alma gücünün ve potansiyelinin sürekli arttığını kaydederek, kendilerinin de buna güvendiğini, böyle bir ortamda bütün alışveriş merkezlerine müşteri çıkacağını söyledi. Yıldırım, Orjin Grup'un mağazacılık geçmişine sahip bir grup olduğunu hatırlatarak, "Bu işe sevdası olan bir grubuz'' diye konuştu. Alışveriş merkezinde Türkiye'deki hemen hemen her markanın olacağını kaydeden Yıldırım, ''Cem Boyner bu projenin kirvesidir'' dedi. Zafer Yıldırım, alışveriş merkezi içindeki kiraların büyük mağazalar için metrekare başına 35-40 dolar civarında, küçük mağazalar için ise 90-100 dolar arasında olacağını bildirdi.
5 BİN KİŞİ ÇALIŞACAK Projenin mimari tasarımı için ABD, İngiltere, İspanya, Portekiz gibi birçok ülkeyi gezdiklerini anlatan
Yıldırım, bu nedenle projenin tüm dünyadaki en son ve en iyi mimari teknolojiyi yansıtacağını ifade etti. Yıldırım, Türkiye'nin en büyük alışveriş merkezi olmaya aday İstinye Park Projesi'nde hem Amerikan hem Avrupa çizgisini yansıtmaya çalıştıklarını ifade etti. Yıldırım, ''Garanti Bankası gibi bir ortağımız var. Arsayı veren Doğuş, finansman ve pazarlamada da destek verecek. Doğuş Holding ile hasılat paylaşımı şeklinde farklı bir ortaklığımız söz konusu'' diye konuştu. Yıldırım, 250 milyon dolarlık maliyetin, konutların satışları ve kiralamadan gelecek gelirle mantıklı bir süre içinde geri döneceğini kaydederek, büyük istihdam yaratacak projede sadece mağazalarda 4-5 bin kişinin çalışacağını söyledi. Bundan sonra tekstil yatırımlarına devam etmeyi düşünmediklerini, gayrimenkul, turizm ve mağazacılık
alanlarına yoğunlaşacaklarını belirten Yıldırım, Beyoğlu Tepebaşı'nda eski adliye binasındaki inşaat çalışmalarının sürdüğünü, burayı bir yıl sonra butik tarzda Orjin Otel adıyla açmayı planladıklarını bildirdi.
AĞUSTOS'TA KAR Projenin tamamlanmasıyla birlikte ilginç etkinliklere de imza atılacak. Örneğin getirilecek kar makinesi ile ağustos ayında kar yağdırılarak misafirlerin eğlenmesi sağlanacak. Merkezin yemek alanı ve sinema alışverişe gelenlere keyifli vakit geçirmek için tasarlanmış. Açık havada kurulacak Lifestyle Center'da 300 mağaza bulunacak. Kapalı alışveriş bölümü Fashion Zone'da ise güneş ışığını geçiren yüksek tavanların altında üç katta lüks mağazalar yer alacak. Grand Rotunda bölümü ise arena görünümünde. Burası projenin eğlence alanını kapsıyor. Aynı bölümün girişinde bulunan iki büyük duvar üzerinde interaktif uygulamalar yapılacak.