Benetton CEO'su Cassano: 'Türkiye yatırım için mükemmel'
Benetton Group Üst Yöneticisi (CEO) Silvano Cassano, Türkiye'deki faaliyetlerle bir yıldır ilgilendiğini belirterek, ''Geçtiğimiz 20 yılda ortaklarımızın, arkadaşlarımızın çalışmalarının kalitesini gördükten sonra gaza basmaya karar verdik'' dedi.
Cassano, Benetton Group'un, Boyner Holding'e ait Bofis şirketinin yüzde 50'sini 14 milyon avroya satın almasıyla ilgili düzenlenen basıntoplantısında yaptığı konuşmada, Avrupa'nın en büyük 2. ülkesi olan Türkiye'de genç nüfus nedeniyle çok büyük büyüme beklediklerini ve bu nedenle burada bulunduklarını vurguladı.
Boyner Holding ile olan ilişkilerine bir yıl önce bakmaya başladığını ve buradaki yöneticilerle bu süre içinde görüşmeye başladığını ifade eden Cassano, şöyle devam etti: ''Görüşmeler yapıldıktan ve tartışmalara girdikten sonra geçtiğimiz 20 yılda ortaklarımızın, arkadaşlarımızın çalışmalarının kalitesini gördükten sonra gaza basmaya karar verdik. Ve lisans anlaşmasını, daha güçlü ortaklığa dönüştürme kararı aldık. Bu, Türkiye'nin gösterdiği gelişmelere karşı uyduğumuz güvenin göstergesi. Ayrıca buraya gelişimiz, çalışanların başarısını da göstermektedir. Dünyanın her yerinde güçlü yerel ortaklarla çalışıyoruz. Cem Boyner ve birlikte çalıştığımız ekip bizi çok etkiledi. Ülkeden ve Boyner Grubu'ndan çok büyük beklentilerimiz var. Bunu başarıya dönüştürmek için elimizden geleni yapacağız.''
''AYNI AİLENİN PARÇASI OLACAĞIZ''
Silvano Cassano, soruları da yanıtlarken, yüzde 50-50 ortaklık sonrasında Boyner Giyim Sanayi adını alacak şirketin cirosunun bu yıl 40 milyon avro olmasının hedeflendiğini bildirdi.
Küresel perspektifte gelecek gördükleri ve 5-10 yıl içinde büyüme bekledikleri piyasalarla ilgilendiklerini kaydeden Cassano, Türkiye'de bütün bu koşulların olduğunu, AB ile müzakerelerin bile tek başına önemli bir faktörü teşkil ettiğini söyledi.
Cassano, AB ile bütünleşme süreci dolayısıyla Türkiye'de önümüzdeki 5-10 yıl içinde birtakım trendler ortaya çıkacağına işaret ederek, ''Başka biri bizden önce adım atmadan biz adım atmaya çalışıyoruz. Zaten Benetton Türkiye son derece faydalı işler yapıyor. Onlarla aynı ailenin bir parçası olacağız ve gerekli yatırım düzeyini artıracağız'' diye konuştu.
Türkiye'deki ortaklık kapsamında ekibin şimdilik 3 yıllık plan üzerinde çalışacağını ve kendilerine çok büyük hedefler belirleyeceklerini belirten Cassano, şunları kaydetti:
''Tabii ki Türkiye'nin birtakım zorlukları var. Ama bizim istediğimiz her unsur burada mevcut. GSMH'ye, GSYİH'ye, kişi başı gelire, ihracata, ithalata bakıyoruz. Ama bunlar yan etkiler. Dünya çapındaki yatırımlara baktığımızda burada mükemmel bir kombinasyonla karşı karşıyayız. Türkiye, Benetton markasını tanıyor. Biz bunun kapsamını artırmak istiyoruz. Büyüme dalgasını yakalamak istiyoruz. Rekabetçilik konusunda faydalı olmak istiyoruz.'' ''MUTLAKA YATIRIM YAPMALI''
Cassano, Türkiye'deki hedeflere ilişkin bir soru üzerine, önümüzdeki birkaç yıl içinde en az yüzde 50'lik gelir artışı beklediklerini kaydederek, ''Bunun sınırı yok. Eğer daha fazla fırsat görürsek daha fazla yatırım yapabiliriz. Burada para sorunu yok. Boyner Grubu ile girmemizin nedeni, rakiplerden önce daha fazla ilerleyebileceğimizi düşünmemiz. Bunun bir kısmı Türkiye'nin yapabileceklerine de bağlı'' dedi.
Türkiye'de başka bir sektörle ilgilenip ilgilenmedikleri sorusu üzerine Cassano, sadece tekstil sektöründe bulunacaklarını ve başka bir sektörle bağlantıları olmayacağını söyledi.
Cassano, ''1990'lı yıllarda da Boyner ile böyle bir ortaklık girişiminiz olmuştu. Ancak daha sonra yaşanan kriz nedeniyle bu gerçekleşemedi. Eğer kriz olmasaydı gelecekteki planlarınıza çok önceden ulaşabileceğinizi düşündünüz mü?'' sorusuna şu yanıtı verdi:
''Tabii ki Türkiye'de meydana gelen değişikliğin boyutu bizi buraya getirdi. Önümüzde ilerlemek için büyük bir yol var. Türkiye'den kaçmak mümkün değil. Türkiye'ye mutlaka yatırım yapmak lazım. Çünkü Türkiye mutlaka haritada yer alacaktır. Konuya pragmatik açıdan bakıyoruz. Türkiye'deki değişime olan inancımızdan dolayı tekrar buraya döndük. Türkiye gitgide bütün uluslararası şirketler için çok çekici hale gelmeye başladı. Yabancı yatırımlar için en hayati göstergeler burada var.''
Silvano Cassano, ''Ülkede hala doğrudan yabancı yatırım istenilen düzeyde değil. 2001 ve sonrasında krizler yaşandı. Sizin korkularınız var mı?'' sorusu üzerine, 2001'de Fiat'ın mali hizmetlerinden sorumlu olduğunu ifade ederek, ''Türkiye'de o zaman Fiat'ın çok büyük faaliyetleri vardı. Hatırlıyorum, sabahın 3'ünde promosyon kampanyalarının nasıl maliyet eklediğini düşünüyorduk. Çünkü o dönemde saat bazında para kaybediyorduk'' diye konuştu.
''TÜRKİYE, YATIRIM İÇİN MÜKEMMEL ÜLKE''
Cassano, Türkiye'nin yabancı yatırımcılar için siyasi, ekonomik ve yasal ortamı sağladığını vurgulayarak, ''Bence bugün yatırım yapmak için mükemmel bir ülke olur. Tabii ki birtakım sorunlar var ama her yerde sorun var. İtalya, Fransa ve Almanya'da da sorunlar var. Mevcut olduğunuz pazarda riski hesaplayarak karar vermelisiniz'' diye konuştu.
Hiç şikayet etmeden harekete geçmek gerektiğini dile getiren Cassano, ''Biz şikayet etmiyoruz. Karar veriyoruz ve harekete geçiyoruz. Önümüzdeki zorluk ortak zorluğumuzdur. Çünkü yatırımı artıracağız, yeni mağaza açacağız, istihdam sağlayacağız. Bütün bu konularla ilgileniyoruz. Sorumluluk esas yatırım yaptığımız ülkede tabii ki. Çok ciddi endişeler taşımıyoruz'' dedi.
Silvano Cassano, dünyadaki yatırım planlarına ilişkin bir soru üzerine de, 2 milyar dolar civarındaki gelirlerinin yarısına yakınının İtalya dışından geldiğini belirterek, Güney Avrupa, Doğu Avrupa ile Avrasya'nın gelecek planlarında ciddi yer aldığını, Çin ve Hindistan'a ilişkin de uzun dönemde agresif planları bulunduğunu söyledi.
''BÜYÜMENİN ESAS GÖSTERGESİ ORTA SINIF''
Cassano, büyümenin esas göstergesinin elit, zengin kesimde yatmadığını ifade ederek, ''Orta sınıfa hitap etmeniz lazım. Güçlü bir orta sınıfın olması gerekir ki, o ülkeye yatırım yapabilesiniz. Türkiye'de de o özellik var'' dedi. Çok parlak bir gelecek gördükleri Türkiye'de mümkün olan her fırsatı yakalayarak ortaklarıyla birlikte firmaları geliştirmeye çalışacaklarını anlatan Cassano, ortaklık ile farklı inisiyatifler söz konusu olabileceğini, yeni ürün ve tarzlar oluşturabileceklerini, moda konusuna biraz daha vurgu yapabileceklerini ve Türkiye ağını geliştirmeyi amaçladıklarını ifade etti.
Cassano, kalite ve fiyat arasındaki dengeyi koruyacaklarını belirterek, ''Tabii ki kalitemizden dolayı fiyatlarımız her zaman rakiplerimizden daha yüksek olacak'' dedi.