|
Dersimiz Formula 1
|
|
Petronas kuleleriyle ünlü Malezya, geçen hafta F 1'e evsahipliği yaptı. Bilet fiyatlarından konser organizasyonlarına ve bir Türk pilotun F 1'de nasıl yarışabileceğine kadar her alanda dersler verdi.
Formula 1'de sezon 6 Mart'ta Avustralya'da başladı. İkinci yarışa geçen hafta Malezya evsahipliği yaptı. Sırada gelecek hafta Bahreyn'deki yarış var. 19-21 Ağustos hafta sonunda İstanbul'a ilk kez gelecek olan bu dev organizasyon yavaş yavaş bize yaklaşıyor. Ama Bahreyn'den sonra sekizi Avrupa, ikisi Amerika kıtasında 10 durağı daha olacak. Petronas kuleleriyle de ünlü Kuala Lumpur kentindeki Sepang pistinde düzenlenen yarışta pilotları rakiplerinden çok sıcak ve rutubet birleşiminin oluşturduğu boğucu hava zorladı. Nefes almayı bile zorlaştıran bu havada önce pilotları, sora da teknik ekipleri ayakta alkışlayıp, gördüklerimize, yaşadıklarımıza geçelim. Cuma günkü antrenman turlarını 8 bin 216, cumartesi günkü antrenman ve ilk sıralamayı 46 bin 508 kişi izledi. Pazar günü piste koşan 106 bin 322 kişi, Sepang'ın 2003'teki 101 bin 455'lik rekorunu kırdı. Geçen sene seçimler yüzünden 84 bini zar zor geçebilmiş olmayı da unutturdu. Tahminlere göre bu sayının sadece 42 bini yabancı. Diğer bir deyişle, geçen yılki toplam seyirci kadar Malezyalı geldi bu sene Sepang'a. Bu, İstanbul için de ciddi bir mesaj olmalı! Bu seyirci sayısının ardında, tavanı 467 dolar (üç günlük) olan bilet fiyatının tabanının (sadece yarış günü) 27 dolara kadar inmesi yatıyor. Bizde tribün kapasitesi 75 binin üzerinde olacak. Ve yarış günü en ucuz tribün fiyatı 140 doların üstünde. Açık alanlar bile 90 dolar. AMAN DİKKAT! Bu fiyatlarla pisti doldurmak çok zor. Tabii, Malezya'daki konser aktivitelerinin (Cuma günü Boys II Men, Backstreet Boys, Black Eyed Peas, Lauryn Hill gibi katılımlarla Force of Nature Foundation konseri, Pazar'da pistte Status Quo'nun konseri) de bu katılıma ve gelenlerin hoşça vakit geçirmesine etkisi büyüktü. Avustralya, gelecek yıl martta Commonwealth Oyunları'na ev sahipliği yapacağı için F 1'in açılış ayağını istemiyor. 2005 yarışının altından başarıyla kalkan Malezya, 2006'nın ilk yarışı olmaya aday. Bu durumda yarış 5 Mart'ta gerçekleşecek ve geçen haftaki kadar boğucu bir ortamda yapılmayacak. Tabii bu kez de yağmurun tehdidi altında olma riski var ama, o sıcağı yaşayanlardan biri olarak açıkça söyleyebilirim ki biraz su hiç fena olmaz KAPIYI SPONSOR AÇAR Yarışın ardından SABAH'taki yazımızda Jordan takımın sponsoru Tata'dan bahsetmiş ve Hindistan'ın bu önemli şirketler grubunun sponsorluğuyla Narin Karthikeyan'ın F 1'de yarışan ilk Hintli olduğuna değinerek "İstanbul'a pisti yaptık ama F 1'de ne bir Türk pilotu ne de sponsor bir Türk firması var. Sıra ne zaman bize gelecek?" sorusunu sormuştuk. Benzer bir sponsorluk modelini Malezyalılar da 2002'de Alex Yoong için Minardi'de uygulamış F 1'de ilk kez bir Malezyalı pilot yarışmıştı. Sonuçta Malezya'da bir kez de yerinde yaşayarak gördük ki, F 1'de bir Türk pilotu görebilmenin yolu pisti yapmaktan çok, bu işi bitirecek bir sponsor bulmaktan geçiyor. Peki; Türkiye olarak biz bu yolun neresindeyiz?
|