kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Hoş geldin Effie
İşte genç yeteneklere fırsat
Heyecanlı ama, işte o kadar...
Sımsıcacık bir festival filmi
Ufuk Turu

Heyecanlı ama, işte o kadar...

Batıdan ithal reklamların riskli olduğunu bilmeyen kalmadı. İletişim yaparken ilk dikkat edilmesi gereken husus nedir? Bence bu sorunun tek yanıtı var: Hedef kitlenizin kültür ve değerleri. Nike'nin titreyen popolarla tanıtımını yaptığı "Nike Dance Istanbul"un filmini izleyip de etkilenmemek mümkün değil. Ama bu benim için geçerli. Ya bu kampanyaya katılması söz konusu olan Türk bayanları ve onları destekleyecek olan aileleri.
Diyeceksiniz ki, bu filmden etkilenip katılacak çok genç kız vardır. Olabilir. Doğru; bu film, Nişantaşı-Etiler-Caddebostan üçgeninde yaşayan ya da onlara öykünen üç beş bin bayanlık bir kitleyi kesin etkiler. Ama Nike'nin tüm hedef kitlesi bu mudur? Amaç sadece katılımcıları mı etkilemektir? O zaman masraflı bir film yapıp ya da ithal edip TV'de göstermeye ne gerek var? Bu kitleye doğrudan ulaşmanın çok daha etkili ve ucuz yolları var. Yukarıda sözünü ettiğimiz üçgen içindeki büyük mağazalarda tanıtım yapsanız yeterdi...
2 Nisan'da başlayıp, 28 Mayıs'ta bitecek yarışmaya katılma şartı için "kadın olmak yeterli" deniyor. Yani hedef kitle tüm Türkiye'nin kadınları. Doğru. Nike, ürünlerini tüm Türk kadınlarına satabilmeli.
Peki, film onlara mı hitap ediyor sizce? Bütün bunlar filmin çok heyecan verici olduğu gerçeğini tabii ki ortadan kaldırmıyor...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Algılamalar gerçektir...   / 27-03-2005
 İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?   / 20-03-2005
 İsviçreliler haklı olarak ölür...   / 13-03-2005
 Ver yârini ellere...   / 06-03-2005
 İletişim parayla değil bilgiyle yapılır   / 27-02-2005
 Arçelik'in sırtı yere gelmez   / 20-02-2005
 Turizm ve Kültür Bakanı'na açık mektup   / 13-02-2005
 Şaşmadan yaşamak zor   / 06-02-2005
 'Abesle iştigal' çeşitlemeleri   / 06-02-2005
 Fıstıklı'dan top atışı, yakışır...   / 30-01-2005
ALİ SAYDAM
Hoş geldin Effie
İlk duyduğum andan beri heyecanla...
Bu güzelliğin sonu geliyor
Türkiye'de kışlayan dikkuyruk kuşlarının geleceği tehlikede. Bir...
Boyun fıtığına neştersiz çözüm
Koşuyolu Kalp Eğitim ve Araştırma Hastanesi Ağrı Kliniği'nde...
'Bu paraya olmaz'
'Bu paraya olmaz'
İngiltere'deki gizli belgelerde Enver Paşa'nın rüşvetle suçlanmasına...
Halkın asıl derdi geçim
Halkın asıl derdi geçim
Ermenistan'da halk Türkiye ile kapının açılılıp ekonominin rayına...
IMKB
E: 25.741 D:% 0,72
DOLAR
S: 1,344 D:% -0,702
EURO
S: 1,748 D:% -0,371
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu