|
|
Hoş geldin Effie
İlk duyduğum andan beri heyecanla bekliyordum. Effie ödülleri ABD'den 36 yıl sonra Türkiye'ye de geldi. Artık sadece Kristal Elma'mız yok. Sadece yaratıcılığa ödül verilmeyecek. Effie, reklamın esas işlevi olan, reklamverenin parasını en etkili bir biçimde kullanan, onu hedefe taşıyan reklamları ödüllendiren bir sistem. İşin içine araştırma, ölçümleme de dahil ediliyor; sadece güzel sözler, çarpıcı görüntüler, etkileyici senaryolar değil... Bu sistemi Türkiye'ye çeyrek asrı aşkın bir sürelik gecikmeyle de olsa getiren Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği'ni bu tarihi dönemeç noktasını tetikledikleri için kutluyorum. Bu ilkiydi. O nedenle Esma Sultan Yalısı'nın görkemli atmosferinde salonu düzenleme konusunda gösterdikleri büyük mahareti, sahne düzeninde ve gecenin akışında gösteremeyen yönetimi affetmek gerek. Jüri'nin sıfırcı hoca tavrıyla 45 ödül yerine sadece 23 ödüle layık kampanya bulabilmiş olmasını, 15 kategorinin dördünde hiçbir ödül vermemesini de görmezden gelmeliyiz. Sahipleri jüriden bulunan reklam ajanslarının bol miktarda ödül almaları da unutulabilir. Yeter ki başlamış olsun. Her başlangıç zordur. Reklamcılarımız ve reklamverenlerimiz bu zoru başarmışlardır. Ödül alan reklam verenleri ve ajanslarını biz de kutluyoruz. Altın Effie : "Lay's" Alice BBDO, "Cola Turka" Y&R Reklamevi, "Arçelik" Y&R Reklamevi, "Alo" Markom Leo Burnett, Gümüş Effie: "Doritos A La Turca" Alice BBDO, "Turkuaz" Ajans Ultra, "Orkid" Markom Leo Burnett, "TBox" Rafineri, "Opet" Medina Turgul DDB, "BekoDizüstü bilgisayar" TBWA/İstanbul, "Hazırkart" Alametifarika, "Bridgestone" Medina Turgul DDB, "Tetra Pak" Pars/McCann Erickson, Bronz Effie: "Eti Form" DDA, "CocaCola" Pars/McCann Erickson, "Worldcard" RPM/Radar,"Elidor" Manajans Thompson, "Omo" Lowe, "Twigy" Repro, "VW Transporter" Alametifarika, "Posta" Medina Turgul DDB.
|