  |
|
Helmuth Schmith'ten mesaj var
Almanya eski başbakanlarından Helmuth Schmith elinde bastonuyla ve bayan hostesin yardımıyla sahnede yerini aldı ve konuşmaya başladı. Anlattığı yıllar II. Dünya Savaşı sonrasıydı. Hitap ettiği kalabalık ise pür dikkat onu dinliyordu. 'Hep ileriye bakmak, bugünlerden daha güzel günler için çalışmak iyidir. Ancak, biraz da geriye bakmanın, bugünlere nasıl gelindiğinin bilinmesi lazım. Aksi halde geleceği de kaybedersiniz' Schmith, bu sözlerini sarf ettiği esnada bana Çanakkale'yi, Kurtuluş Savaşı'nı anlatıyormuş gibi geldi. Ulaşım sektöründe çalışmış, Almanya'nın hava, kara, deniz ve demiryolunun gelişmesinde önemli imzaları olan Schmith, 1 Nisan 1955'te uçuşlarına başlayan Lufthansa'nın önüne çıkan engelleri kaldırmada, uçuşlarına başlamasında en büyük desteği veren bir bilen olarak 50. yıl kutlamasının yapıldığı akşam ders alınacak hikâyeler anlattı. Almanlar da can kulağıyla dinleyip ayakta alkışladı. Türkiye'de kısa sayılabilecek bir süre önce T.C. Devlet Demiryolları'nda (TCDD) meydana gelen kaza sebebiyle hükümet, Ulaştırma Bakanı ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman epeyce hırpalandı. Ancak, bağımsız bilirkişiler adli makamlar Karaman'ı suçsuz buldu. TCDD'yi modernleştirmek, yüzünü değiştirmek için uğraşan Karaman, dileriz yeniden görevine döner. Fakat, ulaştırma modlarını denetleyecek, projeleri onaylayacak, ulaşım elverişliğini kontrol edecek ve bağımsız kaza kırım uzmanlarını bünyesinde tutacak ABD'deki gibi bir kurum halen daha yok. Bu konuda adım da atılmış değil. İleride Helmuth Schmith gibi alkışlanacak, ülkenin kalkınmasında çok yüksek payı olan ulaşımı tüm sistemleriyle geliştirecek yöneticilere ihtiyaç var. Schmith, bir şey daha anlattı: "1213 yaşlarındaydım. Hamburg'ta insanlar saatlerce uçak beklerdi. Çoğu insan da uçakların kalkışinişlerini izlemek için havaalanına gelirdi. Büyük bir olaydı. Sonra ulaşım sektöründe genç bir yönetici oldum. Lufthansa'nın merkezi hangi şehir olacak diye kavgalar yapıldı. Frankfurt'un uçuş, Köln'ün yönetim ve Hamburg'un da teknik merkez olması kararlaştırıldı.' Almanya'da insanlar hâlâ havaalanlarında uçakları izlemeye devam ediyorlar. Her meydanda sadece bu amaçla tahsis edilmiş yerler bulunuyor. Biz zamanın Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne (DHMİ) böyle bir düzenleme yapmalarını önerdik. Ancak, onlar başka organizasyonların peşine düştüler. Kalkınmak ve ilerlemek için kafası çalışan, yenilikleri insanıyla paylaşan yöneticilere ihtiyacımız olduğuna maalesef bir kez daha kanaat getirdim.
|