| |
|
|
Bu konferans kaçmaz
Aylık pazarlama iletişimi dergisi MediaCat, Reklamverenler Derneği'yle birlikte bir konferans düzenledi: "TV'de Sorumlu Yayıncılık, Sorumlu Reklamcılık". Konferans bugün (30 Mart çarşamba) Swissotel'de yapılacak. Konferans boyunca hem konuşmalar, hem de TV-izleyici-reklam ilişkilerini ele alan paneller yapılacak. Bir iki örnek vereyim: Betül Khan, "Reklamverenler Derneği TV İzleme Alışkanlıkları Araştırması"ndan çıkan sonuçları dinleyicilerle paylaşacak. Öğle yemeğinde Mehmet Ali Birand konuşacak. RTÜK Başkanı Fatih Karaca ve Reklam Özdenetim Kurulu Başkanı Çetin Ziylan "TV ve Denetim" konusunu ele alacak. Öğleden sonraki iki panelin konuları, "İçerik ve Maliyet Paradigması/ TV Yönetimi" ile "Sorumlu ve Sorunlu Bir İlişki: TV ve Reklamcılık". Bu panellere TV yöneticileri, TV yazarları katılıyor. Bir başka panel ise sabah saatlerinde: "TV İzlemenin Toplumsal Etkileri." Prof. Peyami Çelikcan'ın yöneteceği panelde Beyazıt Öztürk, Osman Yağmurdereli, Prof. Yankı Yazgan'dan başka bendeniz de yer alacak. MediaCat'in Yayın Yönetmeni Pelin Özkan bu panele beni çağırdığında doğrusu şaşırdım, "Emin misiniz" diye sordum. Çünkü, biliyorsunuz, bence TV'nin topluma etkisi konusunda ortaya atılan çoğu fikir birer hurafeden ibaret. Yalan yanlış bağlantılar, uyduruk neden-sonuç ilişkileri, statü hezeyanları sanki ' bilimsel saptama' ymış gibi sunuluyor. Tabii farkındayım: Bu konudaki ön yargıları kırmak çok zor, hatta mümkün değil. Ama tabii biz de fikrimizi ortaya koyacağız. Neyse... Yarın şu tartışmayı bir yapalım da; sonra devam ederiz.
|