|
|
|
|
|
Biri Hollandalı turistleri izliyor
|
|
Türkiye'ye Hollanda'dan 'reality şov' turları başladı. Her hafta Kartalkaya'ya gelen 100 kişinin yaşadıkları TV'de yayınlanıyor.
Hollanda'nın ünlü TV kanalı SBS 6'da ilginç bir reality şov var. İstanbul ve Kartalkaya'ya gelen Hollandalı turistlerin 24 saatini kameraya alan kanal, bir haftalık tatili prime time'da yayınlıyor. Program için otelin bir bölümü adeta stüdyo gibi düzenleniyor. Şovu televizyon kanalıyla ortak yapan Corendon Touristic adlı turizm şirketi yazın da Bodrum'a "reality turlar" organize etmeyi planlıyor.
Kartalkaya'da kayakla reality şov
Hollandalılar, Avrupa'nın ünlü kayak merkezlerini bırakıp kaymak için Kartalkaya'ya geliyor. Çünkü Kartalkaya'daki tatil, Hollanda televizyonundaki reality show programında yayınlanıyor.
Turizmini sürekli geliştiren ve çeşitlendiren Türkiye'ye dünyaca ünlü kayak merkezlerine sahip Avrupa'dan bile kayak yapmak için turist geliyor. Şubat başından beri her hafta 100 Hollandalı Kartalkaya'ya gelip kayak yapıyor. Hollandalıları, Fransa, İsviçre gibi Avrupa ülkelerinin ünlü kayak merkezlerine rağmen Kartalkaya'ya getirmeyi başaran "Corendon Touristic" adlı bir turizm şirketi. İki Türk'ün 1997 yılında Hollanda'da kurduğu Corendon, Hollandalıları Kartalkaya'ya çekebilmek için, son günlerde Türkiye'de çok tartışılan reality show programlarından yararlanıyor. Başka bir deyişle Corendon, Kartalkaya'ya "reality show turları" düzenliyor. Corendon, Kartalkaya'ya turist getirebilmek için Hollanda'nın en çok izlenen özel televizyon kanallarından biri olan "SBS 6" ile özel bir anlaşma yapmış. SBS 6, Kartalkaya'ya gelen Hollandalıların 24 saatini çekip, haftada iki gün prime time'da 50'şer dakika yayınlıyor. Böylelikle hem turun televizyondan tanıtımı yapılmış oluyor hem de televizyonda görünüp dikkat çekmek isteyenlerin tura katılması sağlanıyor. Şubat başında başlayan ve nisan ortasına kadar devam edecek olan bir haftalık reality show turunun 5 günü Kartalkaya, 2 günü de İstanbul'da geçiyor. SBS 6 sekiz ayrı çekim ekibiyle turu baştan sonra takip ediyor. Pazar günleri 100 kişilik Hollandalı grup İstanbul'a geliyor. Havaalanından onları bir çekim ekibi ve rehber rolündeki bir şovmen karşılıyor. Dave Heijnerman adlı şovmen de bizim Mehmet Ali Erbil gibi bir televizyon yıldızı. Kameralar eşliğinde otobüslere binilip Kartalkaya'ya gidiliyor. Bu arada Dave Heijnerman, tek başına gelenlerden 3-4 kişi ile bir çifti gözüne kestiriyor. Sonra da daha çok onlarla uğraşıp, ilginç görüntüler elde etmeye çalışıyor.
LOBİYE ÖZEL BAR KURULDU Çekimler otelde ve pistlerde devam ediyor. Bir ekip kayakçıların peşinden hiç ayrılmıyor, onlarla birlikte tepeye çıkıyor, telesiyeje biniyor, kayıyor. Oteldeki görüntüleri cazip hale getirmek için lobide bir köşeyi "Apres Ski Bar" adıyla düzenlemişler. Kurulan ışıklarla da adeta bir stüdyoya çevirmişler. Bunu yapmaktaki diğer bir amaçları da Avrupa'daki kayak merkezlerinde mutlaka bulunan apres ski (Kayak sonrası) barlarını Hollandalıların çok sevmesiymiş. Akşam 17.00 gibi herkes kayaktan gelip bu barda içki içip, şarkılar söyleyip eğleniyor. Tabii çekimler tüm hızıyla sürüyor. Cuma gününe kadar pistlerde, yemeklerde, eğlencede, kısacası oda dışında her yerde kameralar takip ediyor. Cuma günü öğleyin otobüslere binilip İstanbul'a geliniyor. Cumartesi günü şehir turu yapılıyor ve akşam da Ortaköy'deki Vezir adlı kulüpte "Good Bye Party" düzenleniyor. Ünlü DJ Can Hatipoğlu eşliğinde Hollandalılar sabaha kadar eğleniyor. Buradan kameralara da çok güzel görüntüler yansıyor. Pazar sabah da Hollanda'ya dönmek için havaalanına gidiliyor. Dave Heijnerman onları uğurlayıp yeni gelenleri karşılıyor. Bir haftalık bu turun fiyatı 499 euro. Tura, uçak, transferler, Kartalkaya'da herşey dahil konaklama, İstanbul'da iki gece oda+kahvaltı konaklama ve good bye partisi dahil.
PROGRAM ÇOK İZLENİYOR Tur boyunca çekilen görüntüler salı ve perşembe akşamları SBS 6 kanalında pirime time'da 50'şer dakika yayınlanıyor. Programın 10 dakikası İstanbul ve veda partisine ayrılırken 40 dakika boyunca Kartalkaya'da yaşananlar aktarılıyor. Program, Hollandalıların tatilini gözler önüne sererken Kartalkaya ile İstanbul'u da anlatmış oluyor. Kanal, programdan ve izlenme oranlarından o kadar memnunmuş ki, yazın da Bodrum'da benzer bir tur için Corendon'la çalışmak için can atıyor. Corendon Touristic Türkiye Genel Müdürü Hank Curfs, Kartalkaya "reality show" turlarının büyük ilgi gördüğünü belirterek "Hollandalılar buradan çok mutlu ayrılıyor. Kartalkaya gerek pistleri, gerekse tesisleri ile Avrupa'daki kayak merkezlerini aratmıyor. İki gün İstanbul'da kalmaları da turu çok cazip hale getiriyor" diyor. Kartalkaya turlarını bu yıl promosyon gibi gördüklerini önümüzdeki yıl patlama yaşanacağını savunan Hank Curfs, Türkiye'nin imajı açısından bu turun ve Hollanda'da yayınlanan programın büyük önem taşıdığını dile getiriyor. Yazın Bodrum'da da yine SBS 6 kanalıyla benzer bir tur düşündüklerini belirten Curfs, geçen yıl Türkiye'ye 340 bin Hollandalıyı getirdiklerini bu yıl bu rakamı 500 bine çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor. İstanbul'dan da Amsterdam'a Türkler'i götürdüklerini sözlerine ekleyen Corendon Türkiye Genel Müdürü, "Amsterdam'a 99 euro'ya iki gece üç günlük turlarımız var. Üstelik bu turlar her gün var. Yani Corendon, Hollanda ile Türkiye arasında bir köprü görevi görüyor" diyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|