|
|
İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?
Rekabetin kıyasıya yaşandığı bazı sektörler var ki, iletişim kirliliği, bunların en önemli sorunlarından biridir. Çünkü bu sektörler, kirlilikten bir çıkış yolu bulma çabasındaki firmaların sürekli debelenip durmasına sahne olurlar. Hangi firma ne reklamı yapıyor, hangisi hangi özel hizmeti veriyor, hangisi ne zaman ne indirim yapıyor, gel de anla. Örneğin, Turkcell, Telsim, Avea... İşler Arap saçına dönmüş. Çevrenize sorun, GSM operatörlerinin verdikleri, söyledikleri yüzlerce hizmetten kaç tanesini biliyorlar, kaç tanesini kullanıyorlar? Hangisi hangi indirim olanakları veriyor? Ve bunu ne kadar süre için veriyor?... İşin içinden çıkmak zor. Kredi kartları sektörü de şu sıra benzer bir kaderi paylaşıyor. Onlar da farklı bir iletişim kirliliği içinde. Hangisi hangi mağazada kaç taksit yapıyor? Hangisi hangi avantajları sağlıyor? Anlayan beri gelsin. Peki, kim yaratıyor bu kirliliği? Tabii ki kontrolden çıkmaya yüz tutmuş vahşi rekabet ortamından sıyrılamayan, kendilerini ve rakiplerini tekrarlayıp duran, bir türlü odaklanmayı beceremeyen kilit oyuncular. Tıpkı bir ara kendisini promosyon çılgınlığının içine atıp, rekabeti "hangimiz daha iyi çanak çömlek veririz"e indirgemiş olan gazeteler gibi... Gazeteler uyandı. Sıra GSM'cilerle kartçılarda... Bu uyanışın küçük bir işaretine Axess'in son reklamlarında rastladım. Hani kasiyer kızın, karşısındakini görünce düşlere daldığı kampanya. Filmin iddiası yalın: "Axess kazandırır!" Bu naif ve iyi yapılmış filmle bir anda farklılaşma şansını yakalamışlar sanki. Bakalım 'odaklanmayı' başarabilecekler mi? Bu işler kadın erkek ilişkisi gibidir. Odaklanmayın, bakın görün neler oluyor...
|