kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?
Terzi kendi söküğünü bir gün dikecek
Afiyet olsun!
Ödüllü eğlenceli bir gece
Ufuk Turu

İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?

Rekabetin kıyasıya yaşandığı bazı sektörler var ki, iletişim kirliliği, bunların en önemli sorunlarından biridir. Çünkü bu sektörler, kirlilikten bir çıkış yolu bulma çabasındaki firmaların sürekli debelenip durmasına sahne olurlar. Hangi firma ne reklamı yapıyor, hangisi hangi özel hizmeti veriyor, hangisi ne zaman ne indirim yapıyor, gel de anla. Örneğin, Turkcell, Telsim, Avea... İşler Arap saçına dönmüş. Çevrenize sorun, GSM operatörlerinin verdikleri, söyledikleri yüzlerce hizmetten kaç tanesini biliyorlar, kaç tanesini kullanıyorlar? Hangisi hangi indirim olanakları veriyor? Ve bunu ne kadar süre için veriyor?... İşin içinden çıkmak zor.
Kredi kartları sektörü de şu sıra benzer bir kaderi paylaşıyor. Onlar da farklı bir iletişim kirliliği içinde. Hangisi hangi mağazada kaç taksit yapıyor? Hangisi hangi avantajları sağlıyor? Anlayan beri gelsin.
Peki, kim yaratıyor bu kirliliği? Tabii ki kontrolden çıkmaya yüz tutmuş vahşi rekabet ortamından sıyrılamayan, kendilerini ve rakiplerini tekrarlayıp duran, bir türlü odaklanmayı beceremeyen kilit oyuncular. Tıpkı bir ara kendisini promosyon çılgınlığının içine atıp, rekabeti "hangimiz daha iyi çanak çömlek veririz"e indirgemiş olan gazeteler gibi... Gazeteler uyandı. Sıra GSM'cilerle kartçılarda...
Bu uyanışın küçük bir işaretine Axess'in son reklamlarında rastladım. Hani kasiyer kızın, karşısındakini görünce düşlere daldığı kampanya. Filmin iddiası yalın: "Axess kazandırır!" Bu naif ve iyi yapılmış filmle bir anda farklılaşma şansını yakalamışlar sanki. Bakalım 'odaklanmayı' başarabilecekler mi? Bu işler kadın erkek ilişkisi gibidir. Odaklanmayın, bakın görün neler oluyor...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İsviçreliler haklı olarak ölür...   / 13-03-2005
 Ver yârini ellere...   / 06-03-2005
 İletişim parayla değil bilgiyle yapılır   / 27-02-2005
 Arçelik'in sırtı yere gelmez   / 20-02-2005
 Turizm ve Kültür Bakanı'na açık mektup   / 13-02-2005
 Şaşmadan yaşamak zor   / 06-02-2005
 'Abesle iştigal' çeşitlemeleri   / 06-02-2005
 Fıstıklı'dan top atışı, yakışır...   / 30-01-2005
 Bu yarışma reyting alır ya Tuncay Özilhan?   / 23-01-2005
 CHP yine bir fırsat kaçırıyor   / 16-01-2005
İLKER SARIER
Das Kapital
Türkiye'de baskısı yapılan Hitler'in...
ALİ SAYDAM
İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?
Rekabetin kıyasıya...
YAVUZ SEMERCİ
Kamu bankalarına uğramasak mı?
Kredi kartı kullandınız...
Yerlerde sürüklediler
İstanbul Sefaköy'de, dört kapkaççının saldırısına uğrayan bir çocuk...
'Karlos'un saltanatını jandarma çökertti
Muğla'da 25 yıldır baskı, tehdit ve silah zoruyla trilyonlarca...
Bürokrasiye dur dedirten mektup
Bürokrasiye dur dedirten mektup
Emekli Muzaffer Koçer, kızına sağlık karnesi için çok uğraştı.
Toprak dağları ölüleri vermiyor
Toprak dağları ölüleri vermiyor
Sugözü köyünde 15 kişinin üzerine yığılan toprağı kaldırma...
IMKB
E: 25.145 D:% 2,73
DOLAR
S: 1,319 D:% 0,000
EURO
S: 1,750 D:% 0,000
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu