Bosch'un sözü
Bosch Beyaz Eşya Grubu, Türkiye'deki başarısını, kurucusu Robert Bosch'un sözleri üzerine konumlandırmasına borçlu: "Güven kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim!" Maddi değerlerden çok, üstün kalite ve güven unsuru üzerine kurulu iletişimi Bosch'u aldı götürdü. Fakat son dönemde ne olduysa, Bosch rakipleriyle aynı şeyi söylemeye, benzer reklamları yapmaya başladı. Son filmde de "Avrupa'nın en çok satan"ı olmayı, tercih edilme nedeni olarak koymuş. Finaldeki 'Hayatınızdaki teknoloji' de sanki yerini bulsun diye görünmeden geçiyor... Bu konumlandırma değişiminde Arçelik, Vestel ve Beko'nun alanına girivermiş. Farklılaşmayı kaldırıyor sanki! Kurtlar sofrasında işler zordur...
|