kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Savas Ay @ SABAH
Tel:
0212 354 40 22
Fax:
0212 274 83 81
 
'Pilot olmak kolay değil' diyenlerden yanıt var
Bir başka tayyareci mektubu

Bir başka tayyareci mektubu

Sevgili Savaş Ağabey.. Birkaç gün önce köşende okuduğum yazı hakkında bir şeyler söylemek istiyorum. Şu an yaşım genç sayılabilecek olmasına rağmen Türkiye'nin en saygın şirketlerinden birinde senelerdir pilotluk yapmaktayım. Her gün mesleğimle ilgili yeni şeyler öğreniyorum . Pazartesi köşenizde okuduğum yazınıza farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum ve bu işi yapan insanların çoğunun düşüncesini dile getireceğimi düşünerek bunları yazıyorum.

Yakın
ilgi var mı?
Tabii ki ben ve bu mesleği yapan arkadaşlarım bu durumdan normal olarak çok rahatsızız çünkü yeni ise başlayan genç arkadaşlarımızın yaptıkları hataları bire bir kokpitte görüp, sorunun düşündüğümüzden çok daha fazla olduğunu görebiliyoruz.
Ama görünmeyen daha büyük bir sorun da var . Havayollarındaki pilot açığını kapatmak için izlenen yollardan bahsedilmiş. Ve birinci yol olarak Hava Kuvvetleri'nden emekli pilotlar örnek verilmiş. Hatta kullanılan cümle şöyle: 'Hava Kuvvetleri'nden emekli pilotlar aldıkları ciddi eğitim ve tecrübenin ardından sivil havacılığın gereklerini de yerine getirdikten sonra mesleklerini başarıyla sürdürebiliyorlar.' Ama düşünürsek askeri pilotlukla air line transportation pilotluğu arasında bir ilgi var mıdır?

İki yılda pilotluk mu?
Hava Kuvvetleri'nde verilen ciddi eğitim herhangi bir havayolu konusunu kapsar mı? Bu sürede kazanılan tecrübe tabii ki önemlidir ama bir havayolu pilotu olmaya tek başına yeter mi?
İşe başlarken Hava Kuvvetleri'nden ayrılmış bir ağabeyimiz uçuş okullarından mezun olmuş herhangi bir vatandaştan binlerce kez üstündür. Bu konuda hemfikiriz. Ama işler benzer gibi görünse de, tamamen birbirinden farklı meslekler olduğudur ve askeri kökenli bir pilotun kesinlikle iki sene içinde kaptan olmaması gerektiğidir.
Ama askeri kökenli bir pilotun emekli olmadan askeri uçaklarla uçtuğu uçuş saatleri sivil havacılık tarafından aynı bir air line pilotunun tecrübesi gibi loglarına işlenerek onlara 2 sene içinde kaptan olabilme hakki tanınıyor.
Basit bir benzetme yapmak gerekirse senelerce şoförlük yapmış bir insan ralli otomobilleri kullanabilir mi? Ya da küçük bir yatı olan biri büyük bir gemiye kaptan olabilir mi?"
İsmi bizde saklı..

Ne diyeyim ki?
Bunlara yorum getirecek bilgi birikimim yok. Ama Hava Harp Okulu'nda genç pilotların nasıl yetiştiğini, daha sonra da pilot subayların 1 saatlik uçuş için bile saatlerce brifing alıp, uçuş ardından yine saatlere yayılan değerlendirme çalışmalarını bizzat gören biri olarak söyleyeceklerim var elbette.
Daha okulun kapısından girerken on binlerce genç yetenek ve beynin arasından seçilip yıllarca kılı kırk yararak eğitilmiş hava subaylarının çok daha esnek seçimlerle gelmiş pilot kardeşlerimize göre daha baştan çok çok ileride olduklarını tartışamayız bile. Yalan mı?..

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Altaylı'yı çeçe sineği mi soktu?..   / 09-03-2005
 YÖK Başkanı Teziç Hoca ile ortak kararlar aldık!..   / 08-03-2005
 Özel uçuş okulları ölüme davetiye mi çıkarıyor?   / 07-03-2005
 Çatal yürekli kadın kaymakam ve şehit pilotlarımız   / 06-03-2005
 Pışpışlayın, pohpohlayın onlar genç yetenekler!..   / 05-03-2005
 Üniversite hocasını evire çevire dövenler kim?..   / 04-03-2005
 Pardon Ferhan ve Sinan'a bir pardon da Mert Baykal'a   / 03-03-2005
 Kaynana Semra'sız ve Caner'siz hayatlar mı başlıyor ne?   / 02-03-2005
 Hilal kız, kapatılan bar ve 'Why High One Why!.'   / 01-03-2005
 Allah tüm tiyatrocuları korusun!..   / 28-02-2005
REHA MUHTAR
Ermeni sevgili
Dışişleri Bakanlığı'nda uzun...
MEHMET BARLAS
Papağan bir düşünce adamı değildir ki..
Aynı sözlerin...
MAHMUT ÖVÜR
İzin de yok, koruma da...
Çocukluğumdan hatırlıyorum,...
SAVAŞ AY
'Pilot olmak kolay değil' diyenlerden yanıt var
Özel...
HINCAL ULUÇ
Açıklama
Yazarımız Hıncal Uluç, yurt dışında bulunduğu...
Boşu Boşuna: 0-0
Boşu Boşuna: 0-0
Kural hatası yüzünden tekrar oynanan maçta Beşiktaş ve G.Birliği yine...
Çalımbay'dan cesur kadro!
Çalımbay'dan cesur kadro!
Kartal'da, İ.Üzülmez, Ali, Çağdaş yedek kaldı. 11'de Carew, Pancu,...
Tokalaşma krizi
Finlandiya Cumhurbaşkanı Halonen'in 15 Mart gecesi Sezer onuruna...
Kıbrıs'ta diplomasi trafiği hız kazandı
Kıbrıs'ta bazı Türk ve Rum siyasi parti başkan ve yetkilileri,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu