Arçelik'in 50. kuruluş yıldönümü nedeniyle konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç "Bugün Türkiye'de her evde iki Arçelik ürünü var. Şimdi hedefimiz Avrupa'da da bu noktaya gelmek ve her Avrupalı'nın evine bir Arçelik ürünü sokmaktır" dedi.
Devlere kafa tutmaya devam edeceğiz...
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Türkiye'de her evde en az 2 Arçelik olduğunu belirterek, "İkinci 50 yılda hedefimiz Avrupa'nın her evine bir Arçelik'in girmesini sağlamak"dedi.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, 50 yıllık tarihinde Türkiye'de her evde en az 2 Arçelik ürünü olduğunu belirterek, "Şimdi en büyük hedefimiz, Avrupa'nın her hanesine girmek olacaktır" dedi. Arçelik'in 50. kuruluş yıldönümü nedeniyle Rahmi Koç Müzesi'nde düzenlenen toplantıda konuşan Koç, Arçelik'in sadece Koç Topluluğu'nda değil, Türk özel sektörü ve Türk sanayisinin de "amiral gemisi'' olduğunu vurguladı. Koç, geçen 18 yıl içinde 14 kez özel sektörün en büyük şirketi olan Arçelik'in, en beğenilen şirket ve en çok bilinen marka araştırmalarında da açık ara birinci olduğunu söyledi. Koç, 2000 yılında Arçelik için bir büyüme stratejisi oluşturduklarını, önlerine koydukları ilk hedefin 5 yıl içinde Avrupa'nın sektördeki en büyük 5 şirketi içinde bulunmak olduğunu ve bu hedeflerine 3.5 yılda ulaştıklarını anlattı.
RUSYA'DA ÜRETİM 2006'DA Arçelik'in yakında Rusya'da da üretime başlayacağını belirten Mustafa Koç, "Bu nedenle 50. yaşını dolduran bu şirketimiz için gönül rahatlığıyla (Türk özel sektörünün en büyük eseridir) diyebiliriz" dedi. Arçelik Genel Müdürü Gündüz Özdemir de şirketin yeni vizyonunu " yıl içinde kendi sektöründe dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 markasından birine sahip olmak" şeklinde açıkladı. Özdemir, 2005'teki yüzde 18'lik büyüme hedefini nasıl yakalayacakları konusunda da şu değerlendirmeyi yaptı: "Daha çok organik büyümeyi hedefliyoruz. Ama yeni markalar da alabiliriz. Çin ve Kuzey Amerika'yı da izliyoruz."
BÜYÜK MAĞAZACILIK Fransız Conforma mağazalarına benzer 10 bin metrekarelik bir mağaza konseptini Türkiye'de kuracaklarını söyleyen Özdemir, ilki 2006'da Ankara'da açılacak mağazalar zinciri ile ilgili şunları söyledi: "İş sahamız evin içine yönelik tüm ürün ve hizmetleri kapsıyor. Bayilerimizle ortaklaşa gerçekleştireceğimiz bir yönetim anlayışı ile mobilyadan bilgisayara, ev tekstilinden fotoğrafçılık malzemelerine kadar geniş bir ürün gamını büyük mağazacılık anlayışı içinde değerlendireceğiz."