|
|
|
|
Zeka yetmiyor güzel olmalıyım
Metropol gençliği için iyi eğitim almak yetmiyor, güzel görünmek de istiyor. Gençlik, 'Tüketiyorum öyleyse varım' felsefesini benimsiyor. Araştırmalar gösteriyor ki, 2000'li yıllar narsisizm ve dış görünüşün içsel değerlerden daha önemli olduğunu dayatıyor.
Gençler üzerinde yapılan Trendview araştırması 2000 gençliğini 'marka gençliği' olarak tanımlıyor. Toplumda yer edinmek için markaya önem veren gençliği lüks tüketim tercihleri yönlendiriyor. Ailelerine göre marka konusunda çok daha seçiciler. Marka tercihi yaparken kaliteli olmasına dikkat ediyorlar. Maddi olarak rakiplerine göre biraz daha pahalı olması markanın çekiciliğini artırıyor. Ulaşılması kolay olmayan ama ulaşılabilen ürünler gençler tarafından kabul görüyor.
TÜKETİYORUM ÖYLEYSE VARIM Millward Brow'ın 18-25 yaşları arasındaki 3 bin üniversite öğrencisiyle yaptığı araştırmaya göre de gençlik için politik ideolojiler, dini inançlar, evlilik ve düzenli işler gibi geleneksel değerler geçerliliğini yitirdi. Araştırma sonuçları şöyle:
* Geleneksel kurumlara güven duymuyorlar. Bu boşluğu ise markalarla dolduruyorlar.
* Markalardan dürüst ve güvenilir olmasını istiyor, değişime inanıyor, sürekli yeni deneyimler peşinde koşuyorlar.
* Görünür şekilde de bireyciler ve bu gezegende kendilerini küçük hissediyorlar.
* Markalar ve tüketimin konforu balonunun içinde yaşıyorlar. Odaları hangi gelir seviyesinden olursa olsun aileleriyle kıyaslandığında marka dolu.
PSİKOLOGLAR HİPERAKTİF DİYOR * 'Anı yaşa' sloganıyla hareket ediyorlar.
* Kültürleri; dinlence ve eğlence üzerine kurulu hayatı seviyorlar.
* Çocukluklarında çevrelerinde binlerce uyarının olmasından dolayı psikologlar bugün onları hiperaktif olarak tanımlıyor.
* Aileleriyle birlikte yaşamalarına rağmen hepsi dünyayı dolaşmak istiyor.
* Her zaman arkadaş gruplarıyla birlikteler.
* Teknolojik yenilikler kısa sürede yaşamlarının standardı haline geliyor. Online yaşayan bu kuşak, çoğunlukla monitör karşısında zaman geçiriyor.
* Söylentiler yaşamlarında önemli bir yer tutuyor. Narsisizm ve dış görünüş içsel değerlerden daha önemli.
* Aslında her şeyi birden istiyorlar. Başarılı olmak yetmiyor. Aynı zamanda görüntü onlar için hayatlarının olmazsa olmazları arasında yer alıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|