|
|
|
|
|
|
Hem müzikte hem patronlukta rakipler
Sanatçılar arasında müzik şirketi kurma modası başladı. Kaset satışlarında kıyasıya rekabet içinde olan sanatçılar, birer birer kendi şirketlerini kurarak, patronlukta da rakip oldular. Amaç, kendi albümlerine iyi yatırım yapabilmenin yanı sıra, elde edilen tüm kazancı da sahiplenebilmek.
Son yıllarda, sanatçılar arasında müzik şirketi kurma modası başladı. Birbirinden ünlü isimler, dev plak şirketlerinden ayrılıp kendi müzik şirketlerini kuruyor. Aralarında "Tarkan, Özcan Deniz, Sertab Erener, Deniz Seki" gibi yıldız isimlerin de olduğu sanatçı patronlar, kurdukları şirketlerle hem kendi albümlerini hazırlıyor, hem de sanatçı arkadaşlarının kasetlerini çıkarıyor. Peki, sanatçılar neden müzik şirketi kurma yoluna girdi? Bu konuda çeşitli iddialar var. Kimisi, müzik şirketlerinin sanatçılarına yeterince yatırım yapmadığından, kimisi ise sanatçıların tüm kazancı sahiplenmek istediğinden söz ediyor.
PEK ÇOĞUNUN ŞİRKETİ VAR Pop müziğinin ünlü ismi Tarkan, üç yıl önce kendisini yoktan var eden Mehmet Söğütoğlu'nun şirketi İstanbul Müzik'ten ayrılıp Hit Müzik Şirketi'ni kurdu. Tarkan "Dudu" adlı maxi single'ını kendi şirketinden çıkardı. Sonra Nazan Öncel'i de şirketine transfer etti. Özcan Deniz, Prestij Müzik'in dağılmasından sonra Deniz Production'u kurdu. Şahin Özer'den ayrılan Deniz Seki de iki ay önce Seki Production'u kurdu. Sertab Erener, Sony Müzik'ten ayrılıp, sevgilisi Demir Demirkan ile Simya Müzik'i kurdu. Ebru Gündeş de sevgilisi Hakan Altun ile birlikte müzik şirketi kurmak için kolları sıvadı. Hakan Peker, yıllar önce Peker Müzik'i, Emrah da Emrah Production'u kurdu.
DAĞITIM BÜYÜK ŞİRKETLERDE Sanatçılar, kurdukları plak şirketlerinde albümlerini tamamıyla kendileri hazırlıyor. Besteleri ve stüdyo masraflarını kendileri karşılıyorlar. Albümün tüm promosyonlarını da kendileri yapıyorlar. Dağıtımları ise, büyük müzik şirketlerine devrediyorlar. Bu sistem ile albümün zararı da, kârı da sanatçıya kalıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|