Eminönü-Kabataş Artık Beş Dakika
Masrafları belediyenin öz sermayesinden karşılanarak yapılan 2.8 kilometre uzunluğundaki tramvay hattı düzenlenen görkemli bir törenle hizmete girdi.
Eminönü-Kabataş arasındaki trafik sorununu azaltması beklenen Eminönü-Kabataş Tramvayı hattı dün hizmete girdi. Hattın açılışı için Galata Köprüsü üzerinde gerçekleştirilen törende bir konuşma yapan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, tramvay hatlarının kapatılarak büyük hata işlendiğini söyledi. Bugün trafikte bu hatanın aksaklıklarının yaşandığını dile getiren Topbaş, kendilerinin raylı sisteme büyük önem verdiklerine işaret ederek, bu yeni hattın daha sonra Beşiktaş'a bağlanacağını, 4. Levent Hattı'nı ise Beşiktaş'a bağlamak için çalışma başlatacaklarını kaydetti. Topbaş yılların ihmalini telafi etmek istedikleri için bu adımları attıklarını, toplu taşımada yaşanan eksikliklerin giderileceğini söyledi. İETT Genel MüdürüMuammer Kantarcı da, İstanbul gibi bir şehirde raylı sistemlerin eksikliklerinin hissedildiğini belirtti. Kantarcı, Londra'da yüzde 25, New York'ta yüzde 32, Paris ve Tokyo'da yüzde 49, Moskova'da yüzde 51 oranında raylı ulaşım sistemlerinin kullanıldığını, İstanbul'u da bu oranlara çıkarmak istediklerini belirtti.
2.5 DAKİKADA BİR SEFER Yeni tramvay hattı, İstanbul Valisi Muammer Güler, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın kurdeleyi kesmesiyle hizmete girdi. İlk seferini gerçekleştiren tramvayın vatmanlığını Topbaş yaptı. Yeni hat boyunca, Kabataş, Fındıklı (Mimar Sinan), Tophane, Karaköy ve Eminönü olmak üzere 5 istasyon yer alacak. Bu hat Eminönü tarafındanmevcut Eminönü- Sirkeci tramvay hattına bağlanacak. Kabataş tarafında ise inşaası devam eden Taksim- Kabataş Füniküler Sistemi ile entegre olacak. Ayrıca bu hatla 4. Levent, Taksim, Kabataş, Eminönü, Zeytinburnu, Bakırköy, Otogar, Atatürk Havalimanı arasında yolculuk imkanı sağlayacak. Eminönü-Kabataş hattındaki tramvay seferleri 2.5 dakikada bir yapılacak. Tramvayın istasyonlarda bekleme süresi 20 saniye olacak. Vagonlar 204'ü ayakta, 68'i oturarak toplam 272 yolcu alabilecek. Saatte 10 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Bu hattın 5 milyon 300 bin dolar olan masrafları İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nın kendi öz sermayesinden karşılandı.
Bülent ERGÜN / MERKEZ
|