|
|
|
|
Eminönü-Kabataş hattı pazar günü start alıyor
Trafiğe nefes aldırması beklenen tramvay hattı, Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş tarafından hizmete açılacak. Eminönü-Kabataş arasındaki mesafeyi 5 dakikaya indirecek hatta günde 120 bin kişi taşınacak.
Eminönü-Kabataş tramvay hattı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından Pazar günü hizmete açılacak. Kabataş ile Eminönü arasındaki mesafeyi 5 dakikaya indirecek tramvay hattı İETT Genel Müdürlüğü tarafından yapıldı. Hattın 5.3 milyon dolar olan maliyetinin tamamı da İETT tarafından karşılandı.
5 İSTASYON BULUNUYOR Eminönü'nden başlayan hat, Galata Köprüsü'nden geçerek Karaköy ve Tophane istikametinden Kabataş'a ulaşıyor. 2.8 km uzunluğundaki güzergâh üzerinde 5 istasyon bulunuyor. Eminönü ile Kabataş arasındaki mesafeyi 5 dakikaya indirecek olan hatta günde 120 bin yolcu taşınması planlanıyor. Eminönü-Kabataş hattının devreye girmesiyle birlikte Beşiktaş-Taksim ve Eminönü güzergâhındaki 25 otobüs hattının sefer sayısı da azaltılacak. Uzun vadede ise bazı hatlar kaldırılacak. Eminönü-Kabataş hattı, önümüzdeki yıllarda yapacağı yatırımların yüzde 45'ini raylı sisteme ayıracağını söyleyen Topbaş'ın, 10 aylık görev süresi boyunca hizmete açacağı ilk hat olacak.
KÖPRÜ DE YAPILACAK Topbaş, 5 yıldır kördüğüm haline gelen metronun Taksim-Yenikapı hattının Haliç üzerinde yapılması planlanan metro köprüsünü de Anıtlar Kurulu'nun isteği doğrultusunda bizzat kendisinin projelendirdiğini açıklamıştı. Köprü projesinin fizibilite çalışmalarını tamamlayan belediye, önümüzdeki günlerde metro köprüsünün yapımına başlayacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 5 yıllık süre içinde kent genelindeki raylı sistem çalışmalarına 5 katrilyon 245 trilyon 250 milyar lira tutarında yatırım yapmayı planlıyor. Bu miktar, Büyükşehir tarafından 5 yılda yapılacak tüm yatırımların yaklaşık yüzde 45'ine denk geliyor. Belediye, buna göre Kadıköy-Kartal- Harem Hafif Raylı Sistemi için 650 milyon dolar, Üsküdar-Ümraniye-Dudullu Hafif Raylı Sistemi için de 700 milyon dolar harcayacak. Unkapanı-Taksim arasındaki metro çalışmaları için 170 trilyon lira, Unkapanı- Yenikapı arasındaki metro inşaatı için 135 trilyon lira harcanacak. 40 trilyon lira ayrılan Zeytinburnu-Güngören- Bağcılar tramvay inşaatının 2005'te tamamlanması öngörülüyor.46 trilyon lira ayrılan 0.6 km uzunluğundaki Taksim- Kabataş Füniküler sistemi de 2005 yılı içinde hizmete sokacak.
AÇILIŞ ERDOĞAN'DAN Kadıköy-Kartal raylı sisteminin temeli ise cumartesi günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bünyesinde mevcut 44.2 kilometre raylı sistem bulunuyor. Durma noktasına gelen 2.8 kilometre uzunluğundaki Eminönü- Kabataş hattını 10 ay içinde tamamlayarak İstanbulluların hizmetine sunmaya hazırlanan Topbaş, 0.6 kilometre uzunluğundaki Taksim-Kabataş füniküler sistemini de 2005 yılında hizmete sokmayı planlıyor. Edirnekapı-Sultançiftliği (11km), Zetinburnu-Güngören-Bağcılar (5.8 km) hafif raylı sistemleri, Taksim-Yenikapı (5.2 km) ve Aksaray -Yenikapı (0.7km) metro hatları ise inşa aşamasında.
ETÜT-PROJELER TAMAM Etüt ve avan projesi tamamlanan, uygulama projesi ise devam eden raylı sistemler 68.2 km, plan ve projesi tamamlanarak ihalesi yapılmış olan raylı sistemler ise 26 kilometre olacak.
Şenol BAŞTAKAR / MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|