İnternet üzerinden son günlerde geniş bir kitleye yayılan değişik bir Audi ilanı var. Tek kelime ile cince bir buluş. Önce reklamı anlatayım. Bir duvar var. Duvarın üstüne yan yana çakılmış 4 çivi. Ses de yok filmde müzik de. Önce bir yazı beliriyor: "Bir otomobilden ne istersiniz?" Sonra ekranda ilk kavram beliriyor. "Tasarım." Bu yazıyla birlikte bir el bir Alfa Romeo anahtarını getirip halkasından birinci çiviye asıyor. Hemen ardından ikinci kavram geliyor: "Konfor." Bu kez el bir Mercedes amblemini taşıyan anahtarı getirip halkasından ikinci çiviye asıyor. Sonra üçüncü kavram beliriyor: "Güvenlik." Bu kavramla birlikte çiviye Volvo anahtarı halkasından asılıyor. Dördüncü anahtar ise BMW'ye ait. O da "Sportiflik" kavramıyla dördüncü halka olarak çiviye asılıyor. Sonra kamera hafifçe yukarıya doğru kayıyor. Manzara çok net: Çivilerdeki dört halka Audi'nin içiçe geçmiş dört halkasını oluşturmuş... Bu filmin Türkiye'de gösterime girmesi çok zor. Reklam başka ülkelerde gösterilebiliyor mu, bilmiyorum ama Audi bu işi sadece internette yapmışsa bile son derece keyifli, zeki ve akıllı bir iş yapmış. Tartışmasız 2004'ün son golü...