|
|
Markalar arası ufuk turu
* Chevrolet'nin iletişim atağı devam ediyor. Hangi ulusal gazeteyi açsam bir Chevrolet ilanıyla karşılaşıyorum. Bu hafta sırayı Kalos'a vermişler. Eski Yunanca'da güzel anlamına gelen Kalos, anlatmak istediğini ilanıyla vermeyi başarmış. 'Güvenlik artı, konfor artı, fiyat eksi' ilanı kelime oyununun güzel bir örneği.
* Hyundai'nin H100 kamyonet için verdiği ilana çay üreticileri ne kadar teşekkür etse azdır. 'Fırsatı tazeledik' ilanında okuyucuyu ince belli bardakta tavşan kanı çay karşılıyor. Asıl reklamı yapılan H100 ise ancak altlarda küçük bir görselle yer bulabilmiş. Başlık yaratıcı, merak uyandırıcı. Demli çay da kamyonetin hedef kitlesine cuk oturmuş ama, ürün nerede?
* Nissan, Türkiye'ye ilk gelen Japon otomobil şirketlerindendi. Son aylarda yeniden gündeme gelmeye başladı. Primera'nın ilanı az ama öz kategorisinden. İlanın dörtte üçünü kapsayan çekici bir Primera görseli ve 'Cazibeli ve zeki... Ama ulaşılmaz değil' sloganı. Buraya kadar herşey iyi ama ilanın sağ üst köşesindeki 'Beklentilerinizi değiştirin' sloganını okumak için mikroskop lazım. O yazının orada ne işi var?
|