|
|
|
|
Yeni metro hatları için geri sayım...
4'üncü Levent-Ayazağa ve Kadıköy-Kartal metro ihaleleri tamamlandı. 40 km'lik raylı sistem 130 km'ye çıkarılacak.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'u yeraltı ve yerüstünden raylı sistemle donatmaya kararlı... İlk hedef ise kentin finans ve iş merkezi haline gelen Maslak'a metroyu ulaştırmak. Topbaş, üzerine kurulu olduğu arazinin altından metronun geçişine izin vermeyen 3. Kolordu Komutanlığı'nı ikna ettiğini, yakında metro inşaatının başlayacağı söyledi. "İhaleyi verdim, şubat ayında temeli atıyoruz, 30 ayda metro tamam" diyen Topbaş, 3.5 km. uzunluğundaki yeni hatın 75 milyon dolara mal olacağını açıkladı. Büşükşehir Belediye Başkanı Topbaş, yapımı yılan hikayesine dönen Ayazağa Kavşağı'nın da bu yıl sonuna kadar tamamlanacağını söyledi. Demiryolu dışında toplu taşıma sistemi bulunmayan Anadolu Yakası da yakında raylı sisteme kavuşacak. Şubat ayında Kadıköy - Kartal hattının inşaatına start verilecek. Üsküdar-Altunizade-Ümraniye projesi ise henüz hazırlık aşamasında. Kentin kuzeydoğusuna toplu taşıma sistemi getirecek iki projede hemen hemen hazır. Bunlar Bağcılar-Otogar hattıyla Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli hatları. İlki 4.4 kilometre uzunluğunda 183 milyon dolara mal olacak ve 2007 Şubat'ında hizmete sokulacak. İkincisi ise biraz daha uzun süre alacak. 14.2 kilometre uzunluğundaki hattın maliyeti 800 milyon doları bulacak ve en iyi ihtimalle 2008 Mart'ına yetişecek. Bakırköy'ü Beylikdüzü'ne bağlayacak hat ise Üsküdar- Ümraniye hattı gibi henüz proje aşamasında. Bir kilometrelik yeraltı yolunun maliyetinin 30-40 milyon dolar arasında olduğunu belirten Topbaş, en doğru hamlenin yabancı sermayeyi kullanmaktan geçtiğini söyledi. Topbaş'a göre, yabancıların ikna edilmesi halinde Türkiye'ye girecek yabancı sermaye 2 milyar dolar civarında olacak. İstanbul'- daki 40 kilometrelik raylı sistemi 130 kilometreye çıkarmayı hedeflediğini anlatan Topbaş'a göre asıl ihtiyaç, Beykoz'- dan Silivri'ye kadar gidebilecek 300 kilometrelik raylı sistem.
Şenol BAŞTAKAR / MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|