|
|
Markalar arası ufuk turu
Hyundai'nin Santa Fe reklamı çok çarpıcıydı. 'Aklı-fikri dışarda' demişler, Santa Fe için. Neden aklı ve fikri arasına tire koymuşlar, neden 'dışarıda' değil 'dışarda' demişler, anlamakta güçlük çektim. Konuşma dilini olduğu gibi aktarmak, risk almaktır. Otomobilden bir detay vermeleri çok akıllıca. 'Tuzluk' sendromundan kurtulmuşlar. Fakat, arabadan çıkan düşünce balonunda sadece kayak yapan adamın olması, bu sporun Türkiye'deki yaygınlığı düşünülecek olursa ne kadar isabetli, o da ayrı bir tartışma konusu.
* Bosch Car Service, bir aydır yazılı basında yüksek frekanslı reklam yapıyor. İşi zor. Hem yetkili servislerle rekabet ediyor, hem de sanayi siteleri ve 'ailemizin tamircileriyle.' Eğer başarırlarsa, Türkiye'de 100'den fazla servisiyle bağımsız bir platformda 'satış sonrası teknik hizmet ve bakım nasıl yapılır' dersi verecekler. Bu arada çözmeleri gereken minik bir sorun var: 'Bosch Service' logosu, her ne kadar yanıbaşında Bosch Car Sevice yazsa da beyaz eşyayı çağrıştırıyor. Bu arada 'Yaşam için teknoloji' şeklinde bir 'tagline' kullanan Bosch'un yeni yıl ilanı çarpıcıydı.
* Goodyear'in 'vade farksız 8 taksit' ilanı keşfe değer bir tasarım. Bir servisin içinde duvarda üstüste konmuş iki lastikle 8'i çizmek, son derece yalın bir anlatım. O yalın anlatımı ilk bakışta değil, ikinci hatta üçüncü bakışta kavramak ayrı bir farklılık yaratmış. Tıpkı ilanın kilit mesajı 'Çünkü tüm lastikler aynı değildir'de olduğu gibi... Şu mesajı keşke daha büyük gösterselerdi...
|