|
|
Yeni CEO hedeflerini anlatmalı
2004'ün ihracat şampiyonu Toyota Türkiye'de, aralık ayının ikinci yarısında genel müdür değişti. Sessiz sedasız yapılan bu değişim basına da fazla yansımadı. Ne Türkiye'de 4 yıllık görev süresi boyunca 400 milyon Euro'luk yatırımı yönetmiş ve istihdamı 4 kat artırmış olan eski Genel Müdür Koji Kobayashi ayrılırken geçmişin bir muhasebesini yaptı; ne de yeni Genel Müdür ve CEO Kazuhiro Kobayashi kendi dönemiyle ilgili planlarından, gelecek tasarımından söz etti. Halefle selefin akrabalık ilişkileri yokmuş. Japon tarzı iletişim böyle midir, bilemem. Algılama Yönetimi'nin özü milli esaslara dayalıdır, doğru. Ama işin tekniği evrenseldir. Yani bir kurumun CEO'su o kurumun ürettiği bütün markalara 'itibar katma değeri' getirir veya götürür. Bu etkinin Avrupa'da yüzde 48 olduğu ölçümlenmiş. Bu işi Türkiye'de en iyi yapanlardan biri Ford'un Genel Müdürü ve OSD Başkanı Turgay Durak'tır. Pazarlama ve satış stratejilerini gayet iyi yöneten Toyota'cılar, CEO'larına bir dosya hazırlamalılar. Dosyanın içine de Sabancı'nın, Bosch'un, Tofaş'ın, Arçelik'in CEO'larının değişiminin medyada hangi genişlikte ve hangi içerikle yer aldığını gösteren kupürler koymalılar. Bir de belki Burson & Marsteller'in 2004 başında yayınladığı 'CEO'nun itibara etkisi' araştırmasını eklesinler. Belki Japon dostumuzu ikna ederler. Çünkü Toyota meraklıları bu sahiplenme ve iletişimi hak ediyor...
|