|
|
|
|
|
|
Eğitim sistemimiz sınıfı geçemedi
Norveç, Finlandiya, Danimarka, İngiltere ve Hollanda'dan gelen eğitim danışmanlarına göre, "Türk eğitiminde sorun çocuklarda değil mevcut sistemde".
Türk öğrencilerin uluslararası sınavlarda son sıralarda yer alması, üniversite ve lise giriş sınavlarında "sıfır" alan öğrenci sayısının her geçen yıl biraz daha artması, eğitimdeki sorunların sürekli gündemde kalmasına neden oluyor. Türkiye'nin bu yakıcı sorununu mercek altına alan SABAH, eğitim sisteminin içinde bulunduğu durumu Türkiye'de görev yapan Avrupalı eğitim uzmanlarına sordu. Milli Eğitim Bakanlığı'na eğitimin iyileştirilebilmesi amacıyla başlatılan ve Avrupa Birliği (AB) tarafından finanse edilen projelerde danışmanlık yapan Norveç, Finlandiya, Danimarka, İngiltere ve Hollanda'dan gelen 6 uzman sistemin mevcut durumunu ve geleceğini şöyle değerlendirdi.
AVRUPALI DANIŞMANLARIN GÖZÜYLE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ 'Okulların fiziki yapısı düzeltilmeli' * Kai Borup (Danimarka): Okullaşma oranının yükseltilmesi için incelemelerde bulunuyorum. Eğitim sisteminin ve müfredatın yetersizliği bir yana okulların fiziki yapısı ve donanımlarında da ciddi sorunlar var. Buna da önem vermek gerekiyor. Okulların fiziki yapısı mutlaka güçlendirilmeli.Öğrenciler birinci sınıftan sekizinci sınıfa kadar aynı okulda eğitim görüyorlar. Aynı koridorları, aynı tuvaletleri kullanıyorlar. Oysa bu sınıflarda okuyan öğrencilerin yaşları arasında ciddi bir fark var. Küçük öğrenciler, böyle bir ortamda büyük öğrenciler tarafından eziliyor ve bastırılıyor. Bunun önüne geçmek gerekiyor."
'Ankara ile Kars arasında çok fark var' * Anders Lönnqvist (Finlandiya): AB tarafından finanse edilen Temel Eğitime Destek Projesi'ne (TEDP) danışmanlık yapmak üzere Türkiye'ye geldim. Eğitimde fırsat eşitliği olmadığını gördüm. Büyükşehirlerde, güzel, modern okullarla karşılaşmak mümkün. Ancak köy okullarında durum çok farklı. Ankara'yı, Avrupa'nın herhangi başka bir ülkesine yerleştirseniz, çok şey değişmez ve çok garipsenmez. Ama Kars'ı götürmeye çalışırsanız çok büyük zıtlıklar yaşanır. Yeni müfredat oldukça modern ve Avrupa standartlarına uygun. Bu çok şey değiştirecek. Ama zaman gerekiyor. Çünkü öğretmenleri değiştirmek kolay değil.
Betül KOTAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|