|
|
Ne kadar köfte o kadar ekmek
Türkiye'nin, tabii ki kendi memleketi Almanya'nın en saygın araştırma şirketlerinden GFK bir araştırma yapmış. Türkiye'nin 20 büyük ve orta boy kentinde 15 yaş üstü insanlara sormuş: "Otomobil markası deyince aklınıza ilk hangi marka geliyor?" İlk sırayı yüzde 19 ile Tofaş/Fiat almış. İkinci sırada yüzde 17 ile Mercedes, üçüncü sırada yüzde 16 ile Renault varmış. Reklam anımsamasında ise yüzde 21 ile ilk sıraya Renault yerleşirken ikinci sırada yüzde 16 ile Peugeot'yu, üçüncü sırada yüzde 15 ile Volkswagen'i saymışlar. Otomobil satın almayı düşünenler içinde '0' km'de araç almayı tercih edenlerin birinci tercihi Opel. Onu hemen Tofaş/Fiat izliyor. Üçüncü sırada Volkswagen var. İkinci el almak isteyenlerde markalar aynı, bu kez sıralama değişmiş: yüzde 37 ile Tofaş/Fiat birinci sırada. Onu yüzde 22 ile Renault izliyor. Üçüncü sırada ise yüzde 11 ile Opel gözüküyor. Bu rakamları herkes kendine göre yorumlayacaktır. Ben ise bu markaların Türkiye'de TV'de ve gazetede en çok reklam yapan kuruluşlara ait olduğunu tespit ediyorum. 'Benim markam ve bayilerim zaten satar', diye düşünenler bu tabloyu, belki de GFK'dan araştırmanın tamamını isteyip, reklam harcamaları araştırmalarıyla karşılaştırsınlar...
|