Özellikle iletişimle ilgilenenlerin izlemesi gereken markalardan biri de . S'nin üzerindeki işareti koymayı ve markayı 'Skoda' diye değil orijinal dilindeki söylenişiyle Skoda diye okumayı marifet saydığım yıllardan beri Çekler'in iftihar ettikleri bu ulusal ürünlerinin Volkswagen'e geçtikten sonra izlediği serüveni adım adım gözlemlemek heyecan vericiydi. Türkiye'de ekimde piyasaya sürülen yeni Octavia'nın kasımda Bild gazetesinin düzenlediği 'Altın Direksiyon' ödülünü alması da ilgimi çekti. Ödüle götüren kriterler de şunlarmış: Genişlik, verilen paraya değmesi ve işçilik kalitesi. Bir markayı hem dünyada hem de Türkiye'de diplerden bir yerden çekip çıkarmak nasıl olrmuş, dünyaya gösterdiler. Skodacıları kutluyorum.