Nazan Öncel ambargosu
Son günlerde hangi albüm piyasaya çıkacak olsa karşıma mutlaka Nazan Öncel adı çıkıyor. Albümlerin çıkış şarkılarındaki imza, söz yazarı ve besteci olarak Nazan Öncel'e ait oluyor. Daha önce bu köşede, Öncel'in Türk popüler müziğinde söz yazarı ve besteci kimliğinin daha çok ön plana çıkacağını, onun Sezen Aksu ve Şehrazat gibi iki fenomenin yanında üçlüyü tamamlayan isim olacağını söylemiştim. Nitekim bu düşünce yerini buldu bile... Nazan Öncel şarkıları, albüm hazırlığında olan sanatçıların repertuvar için ilk tercihi haline geldi... Bu durum sadece "Bir Öncel şarkısı yorumlamalıyım" dan da ötelere sıçradı ve "Albümün satışını tetikleyecek bir Öncel şarkısı mutlaka okumalıyım"a dönüştü. Bazen popüler olan bu şarkıların sözlerinde Türkçe'de yeri olmayan "Sen beni öldürcen mi, çıldırtcan mı canım?" türünden ifadeler yer alsa da bir şekilde piyasanın nabzına göre çok iyi şerbet veren bir Nazan Öncel varlığı artık her açıdan popüler müzik dünyasına ambargosunu koymuş durumda. Bunu henüz piyasaya çıkacak olan -belki de ben bu yazıyı yazarken müzik marketlerdeki yerlerini almış olurlar- iki albümden iki şarkı belgeliyor. Bunlardan ilki, Gülşen'in yeni albümünün çıkış şarkısı olan "Of Of"... Eğer ki bu şarkı yaz mevsiminde ortaya çıksaydı büyük iş yapardı. Şimdi biraz eksiğine kış mevsiminde yine iş yapacak. Çünkü bir albümün satışını tetiklemek için her açıdan ideal bir şarkı. Hem solistin hem de yapımcının yüzünde güller açtırması kesin gibi görünüyor. Gülşen'in şarkıyı okurken takındığı tavır dahi Nazan Öncel'den izler taşıyor. İkincisi ise Aşkın Nur Yengi'nin iki yıl aradan sonra yaptığı albümünün çıkış şarkısı "Yıldız Yıldız"... Yine bir Nazan Öncel şarkısı ve yine iddia taşıyan bir eser. Bu şarkı da kısa zamanda popüler bir kimlik kazanacak ve Aşkın Nur Yengi'nin albüm satışını önemli ölçüde etkileyecek. Peki ne oldu da Nazan Öncel şarkıları bu denli büyük talep görmeye başladı? Yıllardır bu sektörde var olan bir isim neden bunca zaman sonra vazgeçilmez oldu ve hatta bir zaruret halini aldı? Daha da ötesi, "Kurtarıcı" kimliği kazandı... Bugünkü talep bir gün mutlaka oluşacaktı zaten ama Tarkan ve onun yorumladığı Nazan Öncel şarkısı "Dudu" bu süreci epey hızlandırdı... Türkiye'nin en önemli markalarından birine şarkı yazınca ve o şarkı da başarılı olunca devamı da geliyor tabii. Nazan Öncel'in sanatına saygımı ifade ederek şunu söylemek isterim: Bugün Tarkan size ait bir eseri yorumlasa ve o eser popüler olsa ertesi sabah şarkıcısından yapımcısına ve prodüktörüne kadar kapınızda kuyruk olurlar. Her işte olduğu gibi bu işte de satış ve pazarlama son derece önemlidir... "Dudu" ve ardından gelen Tarkan destekli solo albüm zaten var olan ama gerçek anlamda fark edilmeyi ve değerini bulmayı bekleyen Öncel şarkılarını gün ışığına çıkardı. Ama şarkı sözü ve beste kısırlığı yaşayan Türk popüler müziği sadece Nazan Öncel hitleri ile daha ne kadar nefes alabilir? Asıl ihtiyacımız olan şey yeni eser yaratıcılarının ortaya çıkması değil mi?
|