kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bu işler şovla oluyormuş
Her şeye rağmen Hyundai doğru yolda!
Çevreci kimliğin ispatı
Bu hafta göze çarpan basın ilanları

Çevreci kimliğin ispatı

Pazar günü Sabah'ta geçen haftanın iki yıldız reklamına değineceğimize söz vermiştik. Önce Opet reklamı. Bir okurumuz diyor ki: "Bildiğiniz üzere filmde, bir ağaç pat diye düşüyor. Bir ayı gelip Tarkan'a yol açıyor. Sağ olsun. Ancak ilkokuldayken öğrendiğim kadarıyla ayılar kış uykusuna yatar. Bırakın, karda kışta Tarkan'a yol açmayı 5 ay tuvalete bile gitmezler. Bu ayının uykusunu ne kaçırmış olabilir? Meral Gül" Meral Hanım çok haklı. Fakat minik bir şeyi unutuyor sanki. Reklam filmi bu, National Geographic belgeseli değil. Ayı yolu açarken Tarkan'ın ünlü parçalarından biriyle şıkıdım şıkıdım oynayabilirdi de... Önemli olan reklam filminin bıraktığı tortudur. Ayının, kurdun izini gösteren Eskimo babanın Allah'ın kutup bölgesinde kar üzerinde gördüğü lastik izine bakıp, "Audi! Audi Quatro!" diye bilimsel analiz(!) yapması ne kadar gerçekçi ki?.. Opet'in reklamı bence süper! Çünkü yıllardır büyük bir özenle yönettiği farklılaşma stratejisinin akıllı ve duygulu uzantısı. Biraz daha sabrederse 'Çevre duyarlılığı' dendiğinde akla ilk gelen marka olmayı başaracak. Bugün söz edeceğimizi söylediğim ikinci çarpıcı reklam, Fiat Idea'nınki. Önce şu soru: Gazetelerde niçin George Clooney üstte de araç altta? Rastlantı mı? Tabii ki değil. Kendisi de bir İtalyan hayranı olan ve Como Gölü kıyılarında yaşamını sürdüren Clooney'in marka vaadi ile Fiat o kadar iyi örtüşüyor ki, markayı ona taşıtmak algılamayı yönetmek için ideal ilaç. Kadının George'u 'götürmek' için Idea'yı kapan (tuzak) gibi kullanması da çok başarılı bir inovasyon (buluş). İtalya'da kullanılandan farklı olarak ajansın Türkiye için bulduğu son cümle de öyle: 'Kışkırtıcı Idea İtalyan stili'.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Beş yıl garantiyle bir adım öne geçtiler   / 10-11-2004
 Helal olsun size, helal olsun!   / 03-11-2004
 'İki sanatçı arasında ne fark var' demeyin...   / 27-10-2004
 Bu reklam, yoksa bir Yavuz Bingöl klibi mi?   / 20-10-2004
 'Houston, bir problemimiz var'   / 13-10-2004
 İçinden insan geçen otomobil gazetesi   / 06-10-2004
 Yaşasın Emilie geliyor   / 29-09-2004
 Dolmabahçe'de Fransız gecesi   / 22-09-2004
 Helal olsun size helal olsun!   / 15-09-2004
 Origami ile gelen memnuniyet   / 08-09-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Uluslararası ilk sınavdan yüzümüzün akıyla çıktık...
ALİ SAYDAM
Bu işler şovla oluyormuş
Bütün...
Yükleme aracı uçağa çarptı
Yükleme aracı uçağa çarptı
Türk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul- Gaziantep seferini yapacak...
İkizleri kaza ayırdı
İkizleri kaza ayırdı
Çanakkale'ye düzenlenen gezi dönüşü içinde bulundukları otobüsün...
İki kent... İki sivil 'katliam'ı
Bir İsrail askeri. Gazze'de operasyonda. Ateş hattında kalan...
72 yaşındaki nine Irak'a gönderiliyor
ABD Savunma Bakanlığı 72 yaşındaki bir Amerikalı nineyi savaş...
CHP'liler Bakan'ın üzerine yürüdü
Sağlık Bakanı, SSK hastanelerinin Sağlık Bakanlığı'na devrine karşı çıkan...
Avrupa'da finişe geldik
Dışişleri Bakanı Gül, Lahey'de AB Troykası toplantısına giderken, SABAH'a "AB...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.