kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

THY-özel sektör rekabeti

Geçen haftayı Amerika'daki havacıların arasında geçirince Türkiye'de neler olduğuna çok fazla göz atamadık. Fakat neticede havacılığın sektör olarak uluslararası özelliği var. Amerika'da uçakları ve şirketleri etkileyen bir çok faktör ülkemiz için de geçerli. Yakıt fiyatlarının hızla yükselişi dünyadaki hava ulaşımını etkilediği gibi Türkiye'de başta Türk Hava Yolları (THY) olmak üzere, Onur, Fly, Atlasjet, Saga, Inter, SKY, SunExpress, Pegasus gibi özelleri de silkeliyor. 5 uçaklık filosu olan bir havayolu yetkilisi yakıt artışının kendilerine getirdiği yükün asgari 5 milyon Euro civarında olduğuna dikkat çekiyor. Charter seferi yapan şirketler uçaklarını aylar öncesinde belli ücretlerden pazarladıklarından, artan yakıt ücretlerinden doğan farkı biletlere yansıtamıyor. Mecburen gelirlerinden düşmek zorundalar. Bu da ek bir külfet ya da kar yoksa zararın büyümesi demek. Diğer taraftan iç hatlarda sefer yapan havayolları da sektöre yeni müşteri katmak için uygun fiyatlarla uçmaları sebebiyle zararda olduklarını belirtiyorlar ki, yakıtın yükselmesiyle biraz daha sıkıntıya düşmüş gibiler. THY'nin Türkiye'nin çeşitli noktalarından Avrupa'nın değişik merkezlerine açıklamış olduğu 129 euro tek fiyat uygulamasından da rahatsızlar, ama yapacak bir şeyleri yok. Hamama giren terler. THY'yi charter mantığıyla hareket etmekle eleştirmeleri de çözüm değil. Uygun ve hesaplı uçmak, yolcuyu kaybetmemek, uçuş sayısını ve frekansı artırmak gibi olması gereken kaygılar THY'de de var. Atlasjet gibi kendini yenileyen ve kendine farklı kulvarlar açan havayollarını iyi takip etmek gerekiyor. Zira Atlasjet'in atılımları özelleri bir adım öne geçmekle kalmıyor, etkisini THY'de de gösterecek gibi görünüyor.. Atlasjet'in Uluslararası Hava Taşıyıcılar Birliği'ne (IATA) üye olması, Türkiye'den dünyanın çeşitli noktalarına seyahat edenlerin önüne yeni bir imkan sunmak anlamına geliyor. Lufthansa, British, Swiss gibi tarifeli havayollarıyla ortak çalışmaya kapı aralayan IATA üyeliğini Atlasjet iyi kullanabilirse, farklılığını da ortaya koyabilir.

UMRE'YE UÇAK YOK
Bu sene Umreye gitmek isteyenlerin sayısı geçen yıla oranla 3 kat artmış durumda. Türkiye-Suudi Arabistan arasında yaklaşık 300 uçağa tekabül eden bu artışın THY, ancak yüz uçaklık bölümünü karşılayabiliyor. Geriye kalan 200 uçaklık talebe Saudia Airways'ın da cevap vermesi zor görünüyor. Özellerin de bu piyasaya girmesi yine Suud yetkililerin onayına bağlı. Görüldüğü üzere havacılık sektörü bir açıdan büyüyor, ama aynı ölçüde ilişkiler ve görüşmeler ağını da geliştirmek gerekiyor.

SKY İKİ CEPHEDE
Antalya merkezli SKY Hava Yolları, iç hatlardaki gelişmeleri takip edip iç ruhsatını alırken, diğer taraftan önümüzdeki yaz sezonuna yetişmek üzere 5 uçaklık filosuna (4 adet Boeing 737-400 bir adet 737-800) iki Boeing (737-400 ve 800 modeli) daha ekleyecek. Diğer taraftan turizm alanında 7 adet otele kavuşan (2 adet mülk, 5 adet işletme) Belek'de 100 dönümlük tahsis alarak bin 500 yataklık kompleks inşa edecek GTI Gurubu, Mısır'da da iki adet otel kiraladı. Mısır'a olan ilgisini SKY Hava Yolları ile devam ettirme karar alan gurup, Mısır'ı kış rotası olarak belirledi. Mısır'a, Rusya, Polonya, Almanya ve Hollanda'dan yolcu taşıyacak.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 CİP'cilere VİP muamelesi   / 14-11-2004
 Başbakan'a Airbus 319 pahalı geldi   / 07-11-2004
 Uçakta 9 saat deliksiz uyku   / 31-10-2004
 THY-özel sektör rekabeti   / 24-10-2004
 Burası Vegas önce para sonra gas   / 17-10-2004
 THY arayışta   / 10-10-2004
 THY'de 2010 hesabı   / 03-10-2004
 'Nazarlarınıza Rahmet'   / 26-09-2004
 İzmir, Ankara, Antalya'dan direkt Avrupa   / 19-09-2004
 Her uçuş ayrı bir hikaye   / 12-09-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Uçakta mantı neden tutmadı?
Çok değil, yaklaşık 3-4 yıl...
REFİK DURBAŞ
Ay, buluta girdiğinde...
Ömrümün kaçıncı yılıydı,...
STELYO BERBERAKİS
Cehalet Üzerine
Batı Trakya'da yağmura yakalanıp ıslanan...
YASEMİN TAŞKIN
Duvar Nostaljisi
Berlin duvarının yıkılışının üzerinden...
Sağlığımızın sigortası enzimler
Sağlığımızın sigortası enzimler
Enzimler birçok hastalığın tedavisinde önemli rol oynuyor. Vücudun...
O bizi yalnız bırakmaz
O bizi yalnız bırakmaz
İrfan Korkmazlar geçirdiği beyin kanamasının ardından komaya girdi.
Karımı kıskandım ben de kanser oldum
Emre Altuğ'un son klibinde oyunculuk dersi veren Erol Günaydın,...
Tutku benim pusulam
Tahtakale'den aldığı boncuklarla takı tasarlamaya başlayan Tansa...
Yansımalar Pervane'yi tanıtacak
Bab-ı Esrar ve Serzeniş albümleri ile geniş bir dinleyici kitlesine ulaşan...
Ama Dablam'a çıkan ilk Türk
Dört yıl önce Everest'e tırmanan Tunç Fındık geçtiğimiz günlerde...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.