|
Artık birileri hayatımızı tasarlıyor
|
|
Tüketiciler artık nasıl alışveriş edeceklerini ne giyeceklerini, ne okuyacaklarını ya da ne içeceklerini önceden seçen, yeni nesil küratör ve editörlerle hareket edecek.
Bir tarafta seçim yapmayı bilmeyen bilgili müşteriler, diğer tarafta seçenek dağı, kaliteli ürün bolluğu, aklı karıştıran çeşitlilik sayısı, markalar, lezzetler ve Allah bilir daha neler neler.. Tüketiciler artık nasıl alışveriş edeceklerini, ne giyeceklerini, ne okuyacaklarını ya da ne içeceklerini önceden seçen yeni nesil küratör ve editörlerin kucağında Küratör aslında kelime anlamı olarak bir müzedeki sergiyi düzenleyen kişi demek. Yeni küratörler ise başka. Onlar kendilerini takip eden ve dediklerine uyan milyonlarca tüketiciye stil, damak tadı, bilgelik gibi satışlar yapıyorlar. Ayrıca basın ve yayın kanallarını kullanarak geniş kitlelere ulaşmanın benzeri görülmemiş zevkini tadıyorlar.
SANAT GALERİSİ DÜKKAN Küratörlük, dergiden kataloğa, DJ'lerin restoran yorumlarına, inatçı girişimcilere, rap şarkıcıların top 10 listesine, zincir dükkanlarla çalışan meşhur tasarımcılara, Amazon eleştirmenlerine, eşcinsel lifestyle gurularına ve kendi kendine yeten TV kişiliklerine kadar uzanıyor. Bundan dolayı artık dükkanlar müze ya da sanat galerisi gibi. Tüketiciler bugünlerde ruhu, karakteri, hikayesi olan kaliteli ürün arıyor. Toplumda en hızlı büyüyen yaratıcı sınıf, ürünün güvenilir olmasına ve kendini ifade etmesine çok önem veriyor. Onlarla duygusal bağ kuran, hikayesi olan ürünlere yatırım yapıyor. Aynı zamanda seçim özgürlüklerinin olduğunu bilip, bir markanın onlar için seçim yapmasını istiyorlar. Sonuçta tüketiciler, tüketimin ve hayat tarzının efendisini arıyor ve onları hiç beklenmedik yerlerde buluyor. Herkeste aynı ürün var ve insanlar bundan sıkıldı. Eğlenceli, hikayesi olan ürünler istiyorlar. Yani ürünlerin hepsi hikayesiyle geliyor ve neden alınmayı hakettiğini açıklıyor. Buna vereceğimiz dükkan örneği çok. Fransız lifestyle fenomenleri Colette, Anthropologie, Urban Outfitters, İtalyan Corso Como dükkanı, New York'taki Jeffrey's. Milano'daki Corso Como'da Carla Sozzani fotoğraf ve tasarım galerisi, tasarım kitabevi, kadın- erkek aksesuar ve kıyafet, zor bulunan ve mutlaka sahip olunması gereken lüks ürünler var. Türkiye'de de bunun yeni bir örneğini Bil's Capitol'de açtı. Bir de tabii ki yenilenen Decorum... Dergiler, her zaman yeniliklerin ve bilinmesi gereken konuların küratörleri olmuşlardır ama burada bile herşey çok hızlı değişiyor. Alışveriş katalogları ve dergiler sadece ne satın alınması gerektiği üzerine yoğunlaşıyor. Peki biz bunları nasıl bileceğiz, nereden bulabiliriz? NY Times'ın en iyi satan kitabı Ölmeden Önce Görülmesi Gereken 1000 Yer gibi kitaplar ve web sitelerini, birikimli TV küratörlerini takip edin. Josh Rubin'in belirlediği cool koleksiyonlar web sitesine bakın. Designaddict web sitesinde bu ürünleri bulun. Dünyayı devamlı gezin, Wallpaper ve 34 dergisi okuyun, böylece hayatınızı tasarlayabilirsiniz. Bizim gibi yenilikleri sunan kuruluşlar ne mi yapacak? Yeni ne varsa takip edeceğiz, hepimiz birer küratör edineceğiz. Mağazacılar da potansiyel müşterilerine neyi satın alması, neyi denemesi veya neyi içmesi, yemesi gerektiğini söyleyecek trendsetterlarla çalışmak zorunda kalacak. Artık her ürününe hikaye koyamayan, bu küratörlerin gözüne giremeyen yandı. Haydi araştırın, diğer küratörlerle beyin fırtınası yapın veya onları ortak alın. Zaman müşterilerinize ne yapmaları gerektiğini söyleme zamanı... HERKES benzer ürünler kullanıyor. Artık Alessi limon sıkacağı gibi eğlenceli ve hikayesi olan ürünler tercih edilecek
|