kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Artık birileri hayatımızı tasarlıyor
Artık birileri hayatımızı tasarlıyor


Tüketiciler artık nasıl alışveriş edeceklerini ne giyeceklerini, ne okuyacaklarını ya da ne içeceklerini önceden seçen, yeni nesil küratör ve editörlerle hareket edecek.

Bir tarafta seçim yapmayı bilmeyen bilgili müşteriler, diğer tarafta seçenek dağı, kaliteli ürün bolluğu, aklı karıştıran çeşitlilik sayısı, markalar, lezzetler ve Allah bilir daha neler neler.. Tüketiciler artık nasıl alışveriş edeceklerini, ne giyeceklerini, ne okuyacaklarını ya da ne içeceklerini önceden seçen yeni nesil küratör ve editörlerin kucağında Küratör aslında kelime anlamı olarak bir müzedeki sergiyi düzenleyen kişi demek. Yeni küratörler ise başka. Onlar kendilerini takip eden ve dediklerine uyan milyonlarca tüketiciye stil, damak tadı, bilgelik gibi satışlar yapıyorlar. Ayrıca basın ve yayın kanallarını kullanarak geniş kitlelere ulaşmanın benzeri görülmemiş zevkini tadıyorlar.

SANAT GALERİSİ DÜKKAN
Küratörlük, dergiden kataloğa, DJ'lerin restoran yorumlarına, inatçı girişimcilere, rap şarkıcıların top 10 listesine, zincir dükkanlarla çalışan meşhur tasarımcılara, Amazon eleştirmenlerine, eşcinsel lifestyle gurularına ve kendi kendine yeten TV kişiliklerine kadar uzanıyor. Bundan dolayı artık dükkanlar müze ya da sanat galerisi gibi. Tüketiciler bugünlerde ruhu, karakteri, hikayesi olan kaliteli ürün arıyor. Toplumda en hızlı büyüyen yaratıcı sınıf, ürünün güvenilir olmasına ve kendini ifade etmesine çok önem veriyor. Onlarla duygusal bağ kuran, hikayesi olan ürünlere yatırım yapıyor. Aynı zamanda seçim özgürlüklerinin olduğunu bilip, bir markanın onlar için seçim yapmasını istiyorlar. Sonuçta tüketiciler, tüketimin ve hayat tarzının efendisini arıyor ve onları hiç beklenmedik yerlerde buluyor. Herkeste aynı ürün var ve insanlar bundan sıkıldı. Eğlenceli, hikayesi olan ürünler istiyorlar. Yani ürünlerin hepsi hikayesiyle geliyor ve neden alınmayı hakettiğini açıklıyor. Buna vereceğimiz dükkan örneği çok. Fransız lifestyle fenomenleri Colette, Anthropologie, Urban Outfitters, İtalyan Corso Como dükkanı, New York'taki Jeffrey's. Milano'daki Corso Como'da Carla Sozzani fotoğraf ve tasarım galerisi, tasarım kitabevi, kadın- erkek aksesuar ve kıyafet, zor bulunan ve mutlaka sahip olunması gereken lüks ürünler var. Türkiye'de de bunun yeni bir örneğini Bil's Capitol'de açtı. Bir de tabii ki yenilenen Decorum... Dergiler, her zaman yeniliklerin ve bilinmesi gereken konuların küratörleri olmuşlardır ama burada bile herşey çok hızlı değişiyor. Alışveriş katalogları ve dergiler sadece ne satın alınması gerektiği üzerine yoğunlaşıyor. Peki biz bunları nasıl bileceğiz, nereden bulabiliriz? NY Times'ın en iyi satan kitabı Ölmeden Önce Görülmesi Gereken 1000 Yer gibi kitaplar ve web sitelerini, birikimli TV küratörlerini takip edin. Josh Rubin'in belirlediği cool koleksiyonlar web sitesine bakın. Designaddict web sitesinde bu ürünleri bulun. Dünyayı devamlı gezin, Wallpaper ve 34 dergisi okuyun, böylece hayatınızı tasarlayabilirsiniz. Bizim gibi yenilikleri sunan kuruluşlar ne mi yapacak? Yeni ne varsa takip edeceğiz, hepimiz birer küratör edineceğiz. Mağazacılar da potansiyel müşterilerine neyi satın alması, neyi denemesi veya neyi içmesi, yemesi gerektiğini söyleyecek trendsetterlarla çalışmak zorunda kalacak. Artık her ürününe hikaye koyamayan, bu küratörlerin gözüne giremeyen yandı. Haydi araştırın, diğer küratörlerle beyin fırtınası yapın veya onları ortak alın. Zaman müşterilerinize ne yapmaları gerektiğini söyleme zamanı...
HERKES benzer ürünler kullanıyor. Artık Alessi limon sıkacağı gibi eğlenceli ve hikayesi olan ürünler tercih edilecek
DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Yansımalar Pervane'yi tanıtacak
 Ama Dablam'a çıkan ilk Türk
 60 yıllık öğretmenler
 BÜ'de Kişisel Gelişim Seminerleri
 Kısa kısa kısa...
 İtalya'nın en şanslı öğrencileri onlar
 Luther'in düşünü gerçekleştiren kadın
 Türkiye'yi dokuyan tezgahtı
 Duvar yıkıldı, sorunlar büyüdü
 Frank Pflaume'nin öyküsü
 Bu konseri kaçırmayın
 Sevilmeyen 'First Lady' yeniden gündemde
 Organ mafyası yasanın boşluklarını iyi kullanıyor
 Kadınların zimmetinde aşk var
 Çocuğunu kaybeden tek anne ben değilim
 Gravür, eşarp ve 'Tekcan Tekniği'
 Okyanusta tek başına
 Evi olmayanlara kartondan ev
 Tavuk bizden intikam alıyor
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Cem Yılmaz bu filmi ne için yaptı?
Siz hiç küfretmiyor...
MEHMET ALTAN
Kasım günleri
Her insanın kendi özel tarihi var. Bazen...
ALİ POYRAZOĞLU
Hoşgeldin Bülent...
Ben onu biliyordum... O da beni.
ÖNCEL ÖZİÇER
Cem'e methiye düzdüm, var mı?
Tam bir hafta önce bugün...
Uçağa Mercedes'li servis
Uçağa Mercedes'li servis
Frankfurt'ta 90 milyon euro harcayarak yeni bir first class terminali...
Pasaportlu dünyaya tarihsel gezi
Pasaportlu dünyaya tarihsel gezi
2. Dünya Savaşı yıllarında TC pasaportu taşımak için her şeyini...
Sağlığımızın sigortası enzimler
Enzimler birçok hastalığın tedavisinde önemli rol oynuyor. Vücudun...
O bizi yalnız bırakmaz
İrfan Korkmazlar geçirdiği beyin kanamasının ardından komaya girdi.
Yoksa Anis de mi Bizans'tan?
Bizans tarihinin ünlü uzmanlarının bizden olması gerek. Bizans'ın kültürünü,...
Onlar 'kadrolu akşamcılar'
Rakı tutkunlarının damak tadını bir avuç degüstatör yani tat uzmanı belirliyor.
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.