|
|
Shell yine atlarını koşturuyor...
* Shell atlarını bu kez de Diesel ürünü için koşturuyor. 98 oktan için hem zamanlaması hem dili müthiş bir reklam kampanyası yapmışlardı. TV, yazılı basın, POP'ler, benzin istasyonları, billboardlar çok akıllıca ve çarpıcı bir biçimde kullanılmıştı. Şimdi aynı at esprisi daha soft bir yaklaşımla V-Power Diesel için devrede.
* Renault "Çarpışarak kazandık" diye billboardlar asmış. Çevreme sordum pek gören yok! Çarpışma testlerine gönüllü olarak girip aldıkları yüksek puanlara gönderme yapıyorlar. Çok iyi de, sonrası... Madem bir aslan vurdunuz, böyle fare sesi çıkarılır mı? Bağırsanıza herkes duysun... nMercedes'in Axor çekicisi ile ilgili yarım sayfalık gazete reklamlarına rastlamadıysanız, rastlamaya çalışın. Tabii günümüz dünyasının bir numaralı meselesi olan 'iletişim' sizi ilgilendiriyorsa... "İlgiyi her daim çeker" kilit sloganıyla yayınlanan bu reklam, 'görsel kodlamaya' güzel örnek.
* Golf'ün 'efsane'den söz etmeye hakkı vardır. Önüne gelen 'efsane döndü' dediğinde gerçekçi algılanmayabilir ama Golf "Efsane yazılmaya devam ediyor" derse herkes selam durur. Reklam filmi bu mesajı iletme konusunda çok başarılı. Her geçişte o yıllardaki Golf'lerin bir yerlerine yazılan özellikler sıralanıyor: ABS, GTI... 2004'e gelindiğinde film vs. diye bitiyor.
|